English
فارسي
     



مدل سازي و شبيه سازي يک موتور ديزل پاشش مستقيم به منظور پيش بيني آلاينده هاي خروجي و پارامترهاي عملکردي
پروژه هاي انجام شده
در اين پروژه، يک کد کامپيوتري جديد به منظور پيش بيني پارامترهاي عملکردي و آلايندگي يک موتور ديزل پاشش مستقيم اشتعال تراکمي(CIDI) ارائه شده است. اين کد کامپيوتري دربرگيرنده هر دو پديده هاي ترموديناميکي و ديناميکي حادث در دوره سيکل بسته – زماني که هر دو سوپاپ مکش و تخليه بسته است- مي باشد. مدل ترموديناميکي ارائه شده شامل يک مدل احتراق دوناحيه اي متشکل از دو ناحيه همگن، ناحيه هواي احاطه کننده اسپري و نيز ناحيه در حال سوختن در اطراف اسپري مي باشد. در محاسبه اسپري پارامترهايي نظير نقطه از هم پاشيدگي اسپري، نفوذ اسپري، زاويه مخروط اسپري و نفوذ هوا به درون اسپري به دقت در هر لحظه مدل سازي شده اند. علاوه بر آن، مرحله تراکم، انتقال حرارت، تاخير در اشتعال، نرخ اشتعال، تشکيل آلاينده ها و مرحله انبساط در بخش مدل سازي ترموديناميکي لحاظ شده اند. مقدار آلاينده اکسيد نيتروژن (NO) در آلاينده هاي خروجي با استفاده از يک مدل سينتيک شيميايي محاسبه شده است. همچنين، مقدار دوده خروجي با در نظر گرفتن هر دو فرآيند تشکيل و اکسيداسيون دوده به دقت مدل شده است. در نهايت، يک مدل ديناميکي جامع براي سيستم متشکل از موتور و بار شامل زير مدل هاي گوناگون و قانون بقاي انرژي در ميل لنگ و نيروهاي اينرسي توسعه يافته و کد مذکور از تطابق خوبي با داده هاي تجربي برخوردار است.
 
بازگشت


آخرين تغییرات

پروژه هاي انجام شده

پروژه هاي درحال اجرا

مقالات و كتب منتشره

Copyright © ETTA Group Designed by Ideal group