امروزه خودروهاي هيبريد الکتريکي به طور گسترده مورد توجه واقع شده اند و با توجه به پيشرفت هاي چشمگير اين نوع خودرو در زمينه کاهش مصرف سوخت و آلايندگي گزينه جايگزين مورد اعتمادي براي خودروهاي احتراقي متداول مي باشد. اين خودروها داراي سه دسته بندي اصلي هيبريد سري، موازي و ترکيبي يا سري- موازي مي باشند که نوع اخير داراي مزاياي قابل ملاحظه اي در مقايسه با ساير انواع است اما به دليل پيچيدگي اين نوع در مقاسيه با ساير انواع به صورت گسترده مورد استفاده واقع نشده است. اين پروژه به بررسي استراتژي کنترلي نوع سوم بر مبناي قواعد فازي و کنترل فازي مي پردازد. اين قوانين با استفاده از آلگوريتم ژنتيک تصحيح خواهندشد. |