چکيده: استفاده از هيدروژن به عنوان سوخت جايگزين در موتورهای احتراق داخلی مي تواند تاثير به سزايي در کاهش آلاينده ها بگذارد زيرا به جز مقداری جزيي آلاينده های کربنی ناشی از روغنهای روانکاری، NOx تنها آلاينده ايجاد شده در اين نوع از موتورها است. در اين مقاله مدل ترموديناميکی احتراقی شبه بعدی دوناحيه ای برای شبیه سازی موتورهای هيدروژنی اشتعال جرقه ای توسعه و با استفاده از اطلاعات تجربی صحه گذاری شده است. سپس تاثیرات نسبت هوا به سوخت، زمان جرقه زنی و زمانبندی سوپاپها بر روی پارامترهای عملکردی و میزان آلاینده های موتور، مدل و مورد بررسی قرار گرفته است.
کل مقاله(PDF format)
منبع: هفدهمین کنفرانس سالانه (بین المللی) مهندسی مکانیک ISME 2009- ایران، تهران، دانشگاه تهران، اردیبهشت 1388 |