چکيده: در این مقاله یک سیستم تشخیص عیب مبتنی بر مدل، برای سیستم منیفولد ورودی موتورهای دیزل طراحی شده است. به این منظور مدلی دینامیکی و غیرخطی از موتور دیزل مجهز به توربوشارژر با هندسه متغیر (VGT) و سیستم بازخوران گازهای خروجی (EGR) مورد استفاده قرار گرفته است. سپس سیستم تشخیص عیب جدید در چارچوب شبکه های عصبی طبقه بند پرسپترون چند لايه (MLP) بر روی آن پیاده سازی شده است. نتایج شبیه سازی بیانگر این مطلب است که سیستم تشخیص عیب به خوبی توانایی تشخیص شش گروه متفاوت از عیوب موتور را دارا است.
کل مقاله(PDF format)
منبع: هفدهمین کنفرانس سالانه (بین المللی) مهندسی مکانیک ISME 2009- ایران، تهران، دانشگاه تهران، اردیبهشت 1388 |