English
فارسي
     



مدلسازی دینامیکی و شبیه سازی یک خودرو با نیرو محرکه پیل سوختی
پروژه هاي انجام شده
در چند سال اخیر کمپانی های عمده ی خودروی جهان سرمایه گذاری عظیمی در زمینه خودروهایی که توسط پیل سوختی رانده می شوند انجام داده اند. در این پروژه، ما روی پیل های سوختی الکترولیت پلیمر (PEMFC) مورد بررسی قرار گرفته و هدف ما شبیه سازی سیستم تولید توان پیل سوختی است. این تحقیق یک مدل با قابلیت تطابق پذیری بالا برای یک خودروی پیل سوختی ارائه می کند.
علت محبوبیت زیاد پیل های سوختی الکترولیت پلیمری بازده بسیار زیاد، چگالی توان بالا و عدم آلودگی هوا توسط این منبع انرژی است. هر چند این بازده و توان بالا ممکن است به خاطر احتیاج به سیستم تامین هوای فشرده و سیستم خنک کاری دچار افت شود .
در این تحقیق بروی سه شاخه ی سیستم تامین هوا، سیستم تامین هیدروژن و سیستم بدنه پیل سوختی متمرکز است و در آن اشاره ای به سیستم خنک کاری نمی شود.
استراتژی عملکرد سیستم پیل سوختی تاثیر بسزایی در بازده سیستم و مقدار مصرف سوخت دارد کلید اصلی، کنترل دبی، فشار و رطوبت هوا و سوخت ورودی به سیستم است. در انتها مقادیر بهینه سوخت مصرفی و دبی هوای ورودی و توان مورد استفاده ی کمپروسور توسط این مدل پیش بینی می شود.
 
بازگشت


آخرين تغییرات

پروژه هاي انجام شده

پروژه هاي درحال اجرا

مقالات و كتب منتشره

Copyright © ETTA Group Designed by Ideal group