English
فارسي
     



مدلسازی و کنترل سیستم ترمز بازیاب برای خودروهای هیبریدی
پروژه هاي انجام شده
امروزه، کاهش مصرف سوخت و میزان تولید آلاینده ها، از اهداف بسیار اساسی در صنایع خودروسازی است. این دو هدف مهم باعث شده اند که کارخانجات بزرگ خودروسازی، علاوه بر بهبود عملکرد موتورهای احتراق داخلی، استفاده روزافزون از خودروهای الکتریکی (EV) و هیبریدی الکتریکی (HEV) را در دستور کار خود قرار دهند. خودروهای الکتریکی و هیبریدی دارای این قابلیت بسیار مهم هستند که با استفاده از سیستم ترمز بازیابی (Regenerative Braking System) میزان انرژی مصرفی خودرو و در نتیجه سوخت مصرفی (خودروهای هیبریدی) آن را کاهش دهند. این کار بدین صورت انجام میشود که موتور الکتریکی خودرو، در هنگام عملیات ترمزگیری، به یک ژنراتور تبدیل میشود و علاوه بر اینکه به کاهش سرعت خودرو کمک می کند، بخشی از انرژی جنبشی خودرو را (که بصورت حرارت در ترمزها به هدر می رود) به انرژی الکتریکی تبدیل و در باتریها ذخیره میکند و در مراحل بعدی از آن بهره میگیرد. بنابراین، سیستم ترمزی که توانایی متوقف کردن هر چه سریعتر خودرو را داشته باشد، از قفل شدن چرخها جلوگیری کرده، تعادل خودرو را حفظ و بیشترین انرژی ممکن را بازیابی کند، یک سیستم ترمز ایده ال به حساب می آید. در این پروژه به مدلسازی و کنترل یک سیستم ترمز بازیابی که از قفل شدن چرخها جلوگیری کرده و شرایط مناسبی را برای بازیابی انرژی جنبشی خودرو فراهم می کند می پردازیم.
 
بازگشت


آخرين تغییرات

پروژه هاي انجام شده

پروژه هاي درحال اجرا

مقالات و كتب منتشره

Copyright © ETTA Group Designed by Ideal group