English
فارسي
     



شبیه سازی سیستم ترمز بازیاب برای یک خودرو سمند هیبریدی الکتریکی - کنفرانس
مقالات و كتب منتشره
چکیده
از آنجایی که خودروهای الکتریکی و هیبریدی الکتریکی تاثیر بسزایی بر کاهش مصرف سوخت دارند، این خودروها یقینا خودروهای برتر نسل آینده خواهند بود. یکی از ویژگی های اساسی خودروهای هیبریدی الکتریکی سیستم ترمز بازیاب آنها است. این سیستم ترمز می تواند بخشی از انرژی جنبشی خودرو که در هنگام ترمزگیری به صورت حرارت تلف میشود را بازیافت کند. به این صورت که موتور الکتریکی، که در حالت عادی وظیفه رانش خودرو را بر عهده دارد، در هنگام ترمزگیری به ژنراتور تبدیل شده و علاوه بر متوقف کردن خودرو، بخشی از انرژی جنبشی آن را که در ترمزگیری به هدر می رود به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. این انرژی به باتری منتقل می شود تا در مراحل بعدی برای رانش خودرو مورد استفاده قرار گیرد. سیستم ترمز بازیاب باعث می شودکه انرژی کمتری برای رانش خودرو مصرف کنیم و در نتیجه مصرف سوخت به نحو چشمگیری کاهش یابد. در این مقاله، یک خودرو هیبریدی الکتریکی سمند را که از سیستم ترمز بازیاب استفاده می کند مدلسازی کرده و عملکرد آن را در یک چرخه رانندگی درون شهری شبیه سازی می کنیم. نتایج نشان می دهد که سیستم ترمز بازیاب میزان قابل توجهی از انرژی به هدر رفته در ترمزگیری را بازیافت کرده و تاثیر بسزایی بر کاهش مصرف سوخت خودروهای هیبریدی الکتریکی دارد.

کل مقاله(PDF format)
منبع:1135 -ISME2013 .
 
بازگشت


آخرين تغییرات

پروژه هاي انجام شده

پروژه هاي درحال اجرا

مقالات و كتب منتشره

Copyright © ETTA Group Designed by Ideal group