|
|
|
|
|
گذشته از حرف و حديثهاي حاشيهاي مينياتور امروز اين محصول ظريف سايپا را ميهمان ستون حق انتخابمان كردهايم تا 81 S قبلي و مينياتور فعلي را بهتر بشناسيم.
مينياتور از موتوري 1500 سيسي بهره ميبرد كه به واسطه آن توانايي توليد 80 اسب بخار قدرت را داراست. اين موتور به گفته مسوولان سايپا، كاملا ايراني بوده و از نو طراحي شده است. موضوعي كه برخي كارشناسان آن را مورد تشكيك قرار داده و معتقدند، موتور مينياتور همان موتور بهينه شده پرايد است. مينياتور هماكنون استاندارد آلايندگي يورو 3 را پاس ميكند و قابليت ارتقا به يورو 4 را نيز دارد.
پشت فرمان اين محصول جديد كه ظاهري شبيه پرايد و ريو را داراست ميتوان حداكثر سرعت 200 كيلومتر در ساعت را تجربه كرد. اين در شرايطي است كه در متن كاتالوگ ارسال شده سايپا درباره مينياتور، اشارهاي به شتاب صفر تا صد اين خودرو نشده و مشخص نيست كه مينياتور با صرف چه زماني به اين شتاب ميرسد. آنطور كه در اين كاتالوگ آمده، ظرفيت حمل مينياتور پنج نفر در نظر گرفته شده است. به ادعاي سايپاييها، اين محصول، مصرف سوخت كمي داشته و در هر 100كيلومتر سيكل تركيبي 5/6ليتر بنزين ميسوزاند.
اين ميزان مصرف سوخت، ذهن مشتريان ايراني را به ياد پرايد مياندازد پرايدي كه آن نيز در همين حولوحوش بنزين مصرف ميكند.
از جمله امكانات و تجهيزات مينياتور بايد به كولرگازي، شيشه بالابر برقي، فرمان هيدروليك و صندلي قابل تنظيم اشاره كرد البته طراحي اين خودرو بهگونهاي است كه مشتريان در صورت تمايل ميتوانند ايربگ(كيسه هوا) ترمز ضدقفل (ABS) و همچنين گيربكس اتومات نيز روي آن نصب كنند. آنطور كه مسوولان ارشد سايپا وعده دادهاند مينياتور با قيمتي زير 10ميليون تومان روانه بازار خواهد شد و پيشفروش آن نيز طي دهه فجر امسال انجام ميشود.
اين در شرايطي است كه هنوز قيمت قطعي و دقيق اين خودرو مشخص نيست. |
تاريخ درج : 2008-12-28 |
بازگشت
|
|
|
|
|
|
|