نظام الدين برزگري، رييس سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران، ضمن اعلام اين خبر درباره سرانجام تشكيل جلسه كارگروه پنجگانه براي تعيين معيار مصرف سوخت خودروهاي سواري گفت: مسوول برگزاري اين جلسه شركت بهينهسازي مصرف سوخت است، ولي متاسفانه جلسه باز هم به تعويق افتاد. البته بايد تلاش كنيم كه همين هفته جلسه مشترك را برگزار كنيم. وي در پاسخ به اين سوال كه اگر نظر سازمان استاندارد براي معيار مصرف سوخت خودروها كه يورو 2 بر روي شاخص D است، محقق شود، چه خودروهايي بايد از چرخه توليد خارج شوند؟ گفت: اگر اين معيار اجرايي شود، به لحاظ مصرف سوخت غيراستاندارد حدود 5 تا 6 نوع خودرو بايد از چرخه توليد خارج شوند، او اشارهاي به نام اين خودروها نكرد.
برزگري همچنين درباره اعتراض برخي خودروسازان مبني بر اعلام بيكيفيت بودن محصولات آنها از سوي سازمانهاي مختلف و اينكه گفته ميشود اگر محصولات بيكيفيت و غيراستاندارد است، چرا اجازه توليد و شماره گذاري به آنها داده ميشود؟ گفت: بر اساس تاييد نوع محصول، مجوزها صادر و شمارهگذاري نيز بر اين اساس انجام ميشود، ولي به بعضي خودروها فقط تا پايان سال آينده اجازه توليد داديم و از اين زمان به بعد اجازه شمارهگذاري به محصولاتي مثل روآ و پرايد داده نميشود. |