منطقي كه هفدهم فروردين ماه از مديرعاملي بزرگترين خودروساز خاورميانه بركنار شد در حالي خبر حضورش در گروه بهمن به گوش ميرسد كه وزير صنايع و معادن پيش از اين عنوان كرده بود كه منطقي بايد به جاي فعاليت در صنعت خودرو به تخصص اصلي خود يعني هواپيماسازي بپردازد.
علياكبر محرابيان حتي اظهار داشت كه در اين راستا قراردادي مبني بر ساخت هواپيماهاي پهن پيكر ميان ايران و برزيل منعقد شده است. از سوي ديگر منطقي نيز در مراسم توديع خود مدعي شد كه از همان صبح هفدهم فروردين ماه، لباس صنعت هواپيماسازي به عنوان چهارمين لباس خود پس از بسيج، سپاه و ايران خودرو را بر تن كرده است. گروه بهمن از جمله خودروسازان بخش خصوصي كشور به حساب ميآيد كه در حال حاضر علاوه بر وانتهاي تك كابين، خودرو سواري مزدا 3 را نيز مونتاژ ميكند.
سهام غالب گروه بهمن را بنياد تعاون سپاه با 4/45درصد سهم در اختيار دارد و شركتهاي سرمايهگذاري غدير و كشاورزي سبز نيز جزو ديگر سهامداران عمده اين شركت به حساب ميآيند. گروه بهمن در سال 1331 با نام ايران خليج و با سرمايه اوليه 600هزار ريال تاسيس و طي سال 1372 نيز به سازمان بورس اوراق بهادار ورود پيدا كرد. اين در حالي است كه سرمايه كنوني اين شركت به 3520ميليارد ريال بالغ ميشود. اين گروه در چهار فضاي كلي فعاليت داشته و در شركتهايي مانند شاسيساز ايران، بهمن ديزل، صنايع ريختهگري، سرمايهگذاري اعتبار ايران، بيمه ملت و سايپا داراي سهام است.
خبر عزيمت منطقي به گروه بهمن در شرايطي به گوش ميرسد كه احتمالا برخي دوستان و همكاران وي در ايران خودرو نيز به اين خودروساز خصوصي خواهند پيوست.
|