رضا عاصم نخجواني با اظهار اين مطلب خاطرنشان كرد: در حال حاضر به دليل اجباري كه پليس براي نصب ترمز ABS قرار داده، محصولات كاميون واگن هود ما شامل كاميون بنز 1924 و 2624 شمارهگذاري نميشوند كه در حال مذاكره در اين خصوص هستيم. وي با اشاره به اينكه نداشتن ترمز ABS فقط مشكل محصولات ايران خودرو ديزل نيست، بلكه ساير خودروسازان سنگين نيز با اين مشكل مواجهند، يادآورشد: در حال حاضر عدم شمارهگذاري محصولات واگن هود ما با توجه به اينكه هزينه اين خودروها از مشتري دريافت شده، موجب نارضايتي در بين آنها شده است.
او درباره اينكه آيا اجبار نصب ترمز ABS قانوني است يا خير؟ گفت: سازمان استاندارد يك سال در اين زمينه مهلت داده است؛ بنابراين به شمارهگذاري نشدن كاميونهاي واگن هودمان كه طراحي آنها مربوط به قبل از سال 2000 است، انتقاد داريم. البته اين كاميونها امكان نصب ترمز ABS را دارند.
مديرعامل ايرانخودرو ديزل خاطرنشان كرد: بر روي انواع كاميونهاي سبك و سنگين نيز اقدامات لازم براي نصب ترمز ABS انجام شده و حتي براي محصولاتي كه به صورت CKD مونتاژ ميشوند، با شريكان خارجي بحثهاي فني را براي نصب اين ترمز انجام دادهايم و پيشبيني ميكنيم كاميونت مايتي و مينيبوس كروز تا پايان امسال ABS دار شوند. به گفته وي در حال حاضر كشندههاي اين شركت نظير بنز اكسور و كاميون كشنده هوو داراي ترمز ABS هستند.
|