مير عرب در حاشيه سمينار بررسي شاخصهاي كليدي عملكرد در صنعت خودروسازي اظهار داشت: با توجه به اهميت حركت به سمت رفع چالشهاي جهاني و استفاده از تجربيات كمپانيهاي عظيم خودروسازي و صنعتي بزرگ جهان، روند بررسي اين شاخصها از سال 1387 در شركت پارس خودرو آغاز شد و با توجه به بازخوردهاي مثبت اين روند و همچنين اثرات بسيار مناسب KPI در راستاي اصلاح الگوهاي مصرف، از ابتداي سال 1388 به صورت جدي و مستمر در حال تدوين و پيادهسازي است. وي افزود: سمينار بررسي شاخصهاي كليدي عملكرد در صنعت خودروسازي براي اولين بار در ايران و با اهدافي مانند مرور رويكردهاي گذشته و تطبيق آن با رويكردها و برنامهريزيهاي در حال تدوين، بالا بردن سطح دانش و مهارت مديران ارشد، مياني و تسهيلگران KPI و تمرين برنامهريزي و اجراي صحيح و عملياتي برنامههاي از پيش تعيين شده برگزار شده است.
مدير استراتژيك و توسعه مديريت پارس خودرو با اشاره به اين كه KPI به هيچ عنوان مبتني بر يك فرد نيست و نيازمند يك كار تيمي و همه جانبه از همه دستگاههاي يك سازمان است، گفت: KPI حلقه واسطي بين فضاي استراتژيك و برنامه ريزي هر سازمان و فضاي عملياتي آنهاست و عدم وجود KPI باعث عدم هماهنگي در حلقههاي واسط، عدم هماهنگي كلي و اتلاف منابع ميشود.
ميرعرب افزود: با توجه به اهميت استفاده از دستاوردهاي پژوهشي در صنايع، عليالخصوص خودروسازي، به زودي دستاوردهاي مستند استقرار نظام KPI در شركت پارس خودرو در اختيار صنايع برتر كشور قرار خواهد گرفت.
|