حسين تيموري کرماني اظهار کرد: همچنين حدود 60 راننده تاکسي خودروي فرسوده خود را اسقاط کردهاند و در انتظار دريافت خودوري جديد هستند که اين روند نيز به کندي پيش ميرود و در واقع رانندگان با مشکلات زيادي مواجهاند.
وي با اين که هفتهاي نيست که دهها نامه و درخواست از مسوولان براي رسيدگي به وضعيت نوسازي ناوگان تاکسيراني نداشته باشيم، گفت: در حال حاضر بيش از 30هزار تاکسي با عمر بيش از 10 سال در تهران وجود دارد فرسوده محسوب شده و بايد از رده خارج شوند. وي با اشاره به اين که اين خودروها حدود يک سوم ناوگان تاکسيراني شهر را تشکيل ميدهد، گفت: بايد از رده خارج کردن تاکسيهاي فرسوده و جايگزين کردن خودروهاي جديد همزمان صورت گيرد تا رانندگان مدت زمان زيادي بيکار نشوند و در واقع نوسازي تاکسيهاي فرسوده به طور کلي منوط به همکاري دستگاههاي مربوطه در دولت و ارائه به موقع تسهيلات ويژه بانکي است، اما متاسفانه در اين زمينه آن طور که وعده و وعيد داده شده عمل نشده است.
وي خاطر نشان کرد: براي نوسازي ناوگان تاکسيراني طرحي را آماده کردهايم که براساس آن، رانندگان بتوانند صبح خودروي فرسوده خود را اسقاط کرده و تا شب خودروي جديد را تحويل بگيرند و اميدواريم مسوولان حداقل براي سرعت يافتن روند نوسازي تاکسيها زمينه اجراي اين طرح را فراهم کنند.
تيموري کرماني گفت: خروج تاکسيهاي فرسوده با عمر بيش از 15 سال بايد در اولويت قرار گيرد و در مرحله بعد تاکسيهاي با عمر بيش از 10 سال و خودروهايي که استاندارد لازم براي تاکسي بودن را ندارند، مانند پيکان حتي با عمر کمتر از 10 سال بايد از رده خارج شوند. |