|
|
|
|
پاسخ ساپيا به ارزيابي كيفي پرايد 141 |
|
|
|
احتراما؛ پيرو درج مطلبي تحت عنوان «بنز جاي ماكسيما را گرفت، پرايد 141 باز هم آخر شد» در روز يكشنبه مورخه 23/4/87 به پيوست جوابيه اين شركت ارسال ميگردد. همچنين توضيحات پيش رو را جهت روشن كردن وضعيت كيفي پرايد 141 ارسال نموده و اميد آن داريم كه برابر با قانون مطبوعات، جهت تنوير افكارعمومي در آن رسانه درج شود.
ملاك ارزيابي و ردهبندي مورد اشاره در آن نوشته، ارزشيابي انجام شده توسط شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران بوده است. در روش اين شركت امتياز منفي خودروهاي توليد شده در سه دسته مونتاژ، ساخت و رنگ تقسيمبندي ميشود و اين سه دسته در قالب نه معيار شامل فنربندي، تعليق و فرمان، موتور و انتقال قدرت، ترمز، تجهيزات الكترونيكي، تزئينات داخلي و خارجي، صداهاي غيرعادي، بدنه، نفوذ آب و رنگ اندازهگيري ميگردد. همچنين سطوح كيفيت با توجه به ميانگين نمره منفي به پنج سطح خيلي خوب (نمره منفي كمتر از 120)، سطح خوب (نمره منفي بين 120 تا 200)، سطح قابل قبول (نمره منفي بين 200 تا 270)، سطح حداقل قابل قبول (نمره منفي 270 تا 410) و سطح غيرقابل قبول (نمره منفي بيشتر از 410) تقسيمبندي ميشود.
با توجه به مطالب بالا و بررسي تفصيلي و دقيقتر نتايج ارزشيابي خودروهاي توليد داخل توسط شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران، در هفته آخر خرداد ماه، موارد قابل توجهي درخصوص كيفيت خودروي پرايد 141 پارسخودرو به دست ميآيد.
بيشترين نمره منفي اين خودرو در بخش «تزئينات داخلي و خارجي» بوده كه 132 نمره منفي دارد همچنين 115 نمره منفي نيز به «تنظيمات بدنه» اين خودرو اختصاص يافته است. اهم اين ايرادات عدم تنظيم فاصله درب صندوق با ابرويي عقب و گلگيرها، عدم همسطحي چراغ عقب راست با گلگير و صداي غيرعادي از درب جلو راست ميباشد.
چنانچه مشاهده ميشود دو معيار تنظيمات داخل و خارج و تنظيمات بدنهاي بيشترين سهم نمره منفي اين خودرو (247 نمره از 5/342 نمره) را به خود اختصاص داده است كه هر دو جزو معيارهاي «ظاهري» خودرو قرار دارند اما در معيارهاي ديگر، وضع از قرار ديگر است. بر اساس همين گزارش، پرايد 141 پارسخودرو داراي سيستم ترمز با نمره منفي صفر، يعني در رده خودروهاي خيلي خوب و بهترين خودروهاي كشور قرار دارد. در معيار فنربندي و تعليق و فرمان، پرايد 141 پارسخودرو با كسب نمره منفي 5/2 هم رديف خودروهاي خوب و خيلي خوب قرار دارد.پرايد 141 در معيار موتور و انتقال قدرت، با كسب نمره 7/11 همرديف خودروهاي خوب و حتي بالاتر از آنها قرار گرفته است.
اعداد فوق به روشني نشان ميدهد كه در حوزه ايمني و عملكردهاي اصلي خودرو پرايد 141 پارسخودرو هم پايه خودروهاي خيلي خوب و خوب كشور قرار دارد.
بنابراين مشتريان ميتوانند با آسودگي خاطر از ايمني بالا و عملكرد مطلوب اين خوردو آن را خريداري نمايند.
نتايج نظرسنجي از رضايت مشتريان اين محصول كه توسط شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران در سه ماهه اول سال 1387 انجام گرفته است نيز نشانگر بهبود شاخص رضايت مشتريان در طي سه سال قبل ميباشد.
نكته آخر در اين جدول آن است كه پرايد 141 پارسخودرو از آخرين خودروي قابل قبول هم رده خود (خودروي ون نارون با نمره منفي 408) با اختلاف 66 نمره در وضعيت بهتري قرار دارد.
صادرات اين خودرو به چند كشور خارجي و فروش مناسب و جلب رضايت مشتريان در بازارهاي رقابتي اين كشورها دليل ديگري بر كيفيت مطلوب خودروي پرايد 141 پارسخودرو ميباشد.
معيارهاي ايمني و عملكرد خودرو از اهميت ويژهاي در شركت پارسخودرو برخوردار است همچنان كه خودروي ماكسيما از زمان آغاز توليد تاكنون به عنوان باكيفيتترين خودرو در صدر جدول ارزشيابي خودروهاي توليد داخل توسط شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران اعلام شده است.
لازم به ذكر است خودروي ماكسيما از سال 1380 به صورت 100درصد در جدول ارزيابي توليدات داخلي حضور داشته و با محصولي كه به صورت موردي و هر چند گاه يكبار به تعداد محدودي توليد و عرضه ميشود بايستي تفاوت داشته باشد.
در 9/99درصد مستندات اعلام شده توسط شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران، خودروي ماكسيما در صدر جدول بوده است.
توليد خودروي پرايد 141 با تغيير خودروي پرايد GTX توسط صنعتگران داخلي انجام گرفته و اميد است با حمايت بيشتر از صنايع داخلي گامهاي موثرتري در جهت بهبود بيشتر اين خودرو در زمينههاي كمي و كيفي برداشته شود. |
تاريخ درج : 2008-08-10 |
بازگشت
|
|
|
|
|
|
|