|
|
|
|
بدهي 70ميلياردي رنوپارس به قطعهسازان |
|
|
|
محمدرضا نجفيمنش، دبير انجمن قطعهسازان با اظهار اين مطلب خاطرنشان كرد: پيشنهاد ما اين است كه كار با تعامل و توافق هرچه بيشتر جلو رود؛ به ويژه اين كه ما نياز به جذب سرمايهگذاري خارجي داريم. وي خاطرنشان كرد: حضور رنو پارس در ايران فلسفه ديگري داشت، چرا كه دانش فني را نيز به ما منتقل و موجب رشد قطعهسازان شد. او درباره اين كه وزير صنايع نيز موافق حذف اين شركت در راستاي تسهيلات تامين قطعه تندر-90 بوده، با اعلام اينكه پيشنهاد وزير در راستاي تامين قطعه از منبعي ديگر بود، گفت: مشكل مربوط به جايي ديگر است؛ چرا كه مشكل رنو پارس مربوط به كمبود نقدينگي است. نجفيمنش با تاكيد بر اينكه در فرهنگ اروپاييها اينكه شركتي دير پول خود را بگيرد، جايي ندارد، گفت: جالب است كه بدانيد قطعهسازان رنو و پژو در تركيه با توجه به اينكه توليدشان كاهش يافته، ولي پرداختيهاي خود را به ساعت دريافت ميكنند. او درباره نتايج حذف شركت رنوپارس توضيح داد: وقتي قراردادي امضا شد، طرفين بايد كار را به سرانجام برسانند؛ اما متاسفانه كارها آن گونه كه بايد و شايد پيش نميرود و 99درصد از وقت مديران صرف گرفتن مطالباتشان ميشود. يك مثل در فرهنگ اروپاييها وجود دارد كه وقتي پولي نباشد قطعهاي هم در كار نيست. وي در مورد وضعيت توليد داخلي تندر-90 نيز گفت: اگر ورودي مواد اوليه خوب باشد، خروجي آن نيز خوب است. همه 50 قطعهساز تندر- 90 ظرفيت توليد كافي را دارند و رنو بر اساس مصرف سفارشگذاري كرده است.
او با اشاره به اينكه در حال حاضر بدهي رنوپارس به قطعهسازان چيزي حدود 60 تا70ميليارد تومان است، يادآور شد: پرداختهاي رنو پارس به قطعهسازان تا قبل از بحران خوب بود و هماكنون تنها مشكل، كمبود نقدينگي است؛چرا كه توليد مشكلي نداشته و با كم شدن بدهي پارس خودرو وضعيت توليد اين شركت بهبود يافته است؛ البته ايران خودرو با توجه به اين كه حدود 70ميليارد تومان بدهي دارد، هنوز توليدش به حد مطلوب نرسيده است.
|
تاريخ درج : 2009-07-14 |
بازگشت
|
|
|
|
|
|
|