علی اکبر محرابیان در گفت و گوی دیروز خود با ایسنا، عنوان کرده که در آييننامه مربوط به این قانون تغييراتي انجام و اخيرا با توجه به مطرح شدن بحث اصلاح الگوي مصرف، بازنگريهايي در آن شده است. به گفته وی، اين موضوع جهت تصویب، در كارگروه حمايت از توليد در حال آماده شدن است و طی دو ماه آينده اجرايي ميشود.
اظهارات محرابیان در شرایطی است که قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو را نمایندگان مجلس هفتم با هدف ارتقاي سطح کمی و کیفی خدمات پس از فروش خودروهای داخلی به تصویب رساندند و قرار بود این قانون که به قانون لیمو مشهور است در همان دوران به خودروسازها ابلاغ شود، اما دلایلی از جمله اعلام عدم آمادگی نمایندگیهای خدمات پس از فروش و درخواست خودروسازها مبنی بر تعدیل بندهای سخت گیرانه قانون لیمو موجبات به تاخیر افتادن ابلاغ آن را فراهم آورد. هر چند هنوز اطلاعات چندانی از بندهای این قانون در دست نیست اما آن طور که به گوش ميرسد این قانون تا اندازهای سخت گیرانه است. به طور مثال طبق یکی از بندهای آن، اگر خودرویی بابت یک عیب، 3 بار به تعمیرگاه برود، شرکت سازنده باید خودرویی جدید را در اختیار مشتریان قرار دهد. همچنین با توجه به قانون مذکور، نمایندگیهای وارد کننده خودرو به کشور، باید سطح ارائه خدمات پس از فروش خود را ارتقا دهند.
|