|
|
|
|
|
پیش از این ريیس طرح نوسازی ستاد مدیریت حملونقل و مصرف سوخت کشور ضمن اشاره به جزئیات طرح و چگونگی ثبتنام، زمان آغاز طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در سال 1388 را برای تماميخودروهای سبک و سنگین ابتدای مرداد ماه اعلام کرده بود که این وعده تا امروز محقق نشده است.
عبدا... جلالی، معاون هماهنگی و برنامهریزی ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت در خصوص دلیل تاخیر به وجود آمده در طرح به خبرنگار ما ميگوید: طرح از لحاظ قانونی تاخیر نداشته، اما از لحاظ اجرایی برخی موانع منجر به تاخیر شد.
وی در ادامه اظهار داشت: عدم هماهنگی میان سازمانهای درگیر در طرح موجب تاخیر در اجرای طرح شده که برای برطرف کردن این مشکل همایشی در نیمه مرداد ماه برگزار و زمان دقیق اجرای طرح در آن همایش اعلام خواهد شد.
به گفته جلالی، عدم هماهنگی میان سازمانهای ذیربط موجب به وجود آمدن تاخیر در اجرای طرح ميشود اما در صورتی که این همایش برگزار شود مراکز اسقاط، بانکها، خودروسازان و راهنمایی و رانندگی با یکدیگر هماهنگ شده و به این طریق طرح شتاب خواهد گرفت.وی درخصوص چگونگی اعطاي تسهیلات برای اجرای طرح نیز عنوان کرد: هماهنگی لازم با بانک مرکزی صورت گرفته و مقرر شده تا ابلاغیه اعطاي تسهیلات به بانکهای عامل ارسال شود تا برای اعطاي تسهیلات مشکلی به وجود نیاید.
معاونت هماهنگی و برنامهریزی ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت در ادامه خبر از آخرین فرصت خودروهای 35 ساله برای شرکت در طرح خروج خودروهای فرسوده در سال جاری داد و افزود: از سال آینده اعطاي تسهیلات به خودروهای 35 سال به بالا متوقف خواهد شد و به این طریق این خودروها تنها در سال جاری ميتوانند در طرح خروج خودروهای فرسوده شرکت کنند.
وی با بیان این مطلب گفت: آخرین فرصت برای خودروهای 35 ساله موجب شد تا در سال جاری خودروهای مدل 52 تا 57 در اولویت طرح جایگزینی سال 88 قرار گیرند.
|
تاريخ درج : 2009-07-26 |
بازگشت
|
|
|
|
|
|
|