استقبالی که کارشناسان امر، آن را ناشی از احتمال کاهش یا حذف سهمیهبندی بنزین طی سه ماه پایانی امسال میدانند.
ما نیز به تبع همین احتمال، امروز به سراغ یکی از دوگانه سوزهای بازار با نام پژو 206 صندوقدار v2 رفتهایم.
این محصول از موتور پایه گازسوز tu5 بهره برده و به واسطه این موتور 1600 سیسی قدرتی بین 95 الی 105 اسب بخار به تولید میرساند، به نحوی که قدرت آن در حالت استفاده از گاز 95 و در حالت بهرهگیری از بنزین، 105 اسب بخار است. پشت فرمان این خودرو 16 سوپاپه در زمان استفاده از گاز میتوان تا مرز 181 کیلومتر در ساعت گاز داد و این در حالی است که سرعت v2 هنگام استفاده از بنزین به 188 کیلومتر در ساعت افزایش مییابد. اگر میخواهید در مدت زمان کمتری به شتاب 100 کیلومتر برسید باید v2 را در حالت بنزین سوز آن قرار دهید زیرا این خودرو با سوخت بنزین در عرض 2/12 ثانیه به این شتاب دست مییابد، در حالی که در حالت استفاده از گاز 1/1 ثانیه بیشتر وقت شما را برای رسیدن به شتاب 100 کیلومتر میگیرد. اما نگاهی به مصرف سوخت v2 بیندازیم. این محصول در حالت استفاده از گاز 6/7 لیتر سوخت مصرف میکند، این در شرایطی است که هنگام بهرهگیری از بنزین مصرف سوختی برابر با 6/6 لیتر در 100 کیلومتر دارد. V2 از گیربکسی پنج دنده و معمولی برخوردار و تجهیزات ایمنی نظیر کیسه هوا و ترمز ضد قفل (abs) در آن تعبیه نشده است. این محصول البته از امکاناتی مانند سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر)، فرمان هیدرولیک، شیشه بالابر برقی و چراغ مه شکن بهره میبرد. V2 در حال حاضر تیراژ تولید اندکی را در ایران خودرو داراست و قيمت آن 16 ميليون و 300 هزار تومان است.
|