English
فارسي
     



اختلاف دستگاه‌ها در تعیین سبد سوخت خودروها
محمد رویانیان درباره آخرین وضعیت توسعه جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده در کشور، اظهار داشت: تاکنون وزارت نفت در بخش توسعه جایگاه‌های CNG نتوانسته خواسته‌هاي دولت را عملی کند و در حال حاضر در بخش توسعه جایگاه‌های CNG عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد. این مقام مسوول در دولت با بیان اینکه تاخیر در توسعه جایگاه‌های CNG منجر به شکل‌گیری صف‌های طولانی پیش روی جایگاه‌ها شده است، تصریح کرد: وجود صف موجب شده است که خودروسازان نیز به صورت خود سرانه تولید خودروهای پایه گازسوز را کاهش دهند که این موضوع از نظر ما مشروعیت ندارد.ريیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور با تاکید بر اینکه تولید خودروهای گاز سوز امسال نیز باید به شدت سال‌های گذشته ادامه یابد، بیان کرد:
هم اکنون بالغ بر 80‌درصد ناوگان خودروهای عمومی کشور گاز سوز بوده و حدود 30‌درصد خودروهای شخصی نیز از قابلیت استفاده از گاز طبیعی برخوردار هستند.وی با اشاره به وجود ذخایر قابل توجه گاز طبیعی و شبکه گسترده انتقال و توزیع گاز در کشور، بیان کرد: این زیرساخت‌ها بستری مناسب برای رشد و توسعه صنعت CNG در کشور را فراهم مي‌کند.رویانیان در ادامه از اختلاف با وزارت نفت در تعیین سهم انواع سوختها به ویژه CNG درسبد سوختی کشور خبر داد و یادآور شد: هم اکنون وزارت نفت قائل به توسعه CNG در کشور نیست، برهمین اساس، با آنها اختلافاتی در تعیین سهم CNG در سبد سوختی خودروها داریم.این مقام مسوول با اشاره به تکالیف قانونی وزارت نفت بر اساس ماده 22 برنامه چهارم توسعه کشور، بیان کرد:
بر اساس این برنامه باید تا پایان سال‌جاری ظرفیت CNG در سبد سوختی خودروهای کشور به حدود 30‌درصد افزایش یابد.وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ایران از نظر تعداد خودروهای گازسوز در جایگاه چهارم دنیا قرار گرفته است، گفت: در شرایط فعلی بالغ بر یک میلیون و 500هزار دستگاه در کشور در حال تردد هستند.ريیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور در پایان با تاکید بر اینکه پیش‌بینی مي‌کنیم وضعیت سبد سوختی خودروهای کشور تا پایان مهر ماه امسال تعیین تکلیف شود، یادآور شد: در حال حاضر بررسی‌هایی برای تعیین سبد سوختی کشور در ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور دنبال مي‌شود.در همین حال، پیش از این عزیزالله رمضانی، معاون وزیر نفت با اشاره به تعیین و تکلیف سبد سوخت خودروهای کشور تا پایان مهر ماه، گفته بود: هم‌اکنون میزان مصرف CNG به بیش از 10میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته و از این رو باید یک سهم مناسبی برای CNG در سبد سوختی خودروها مشخص کرد.بنزین، گازوئیل (دیزل)، CNG و گاز مایع (ال پی جی) چهار حامل انرژی سبد سوختی خودروهای کشور را تشکیل خواهند داد.
تاريخ درج : 2009-10-11
بازگشت


آخرين اخبار

آرشيو اخبار

2013-09
2013-07
2013-06
2013-04
2013-03
2013-01
2012-12
2012-11
2012-10
2012-09
2012-08
2012-07
2012-06
2012-05
2012-04
2012-02
2012-01
2011-12
2011-11
2011-10
2011-08
2011-06
2011-05
2011-04
2011-03
2011-02
2011-01
2010-12
2010-11
2010-10
2010-09
2010-08
2010-07
2010-06
2010-05
2010-04
2010-03
2010-02
2010-01
2009-12
2009-11
2009-10
2009-09
2009-08
2009-07
2009-06
2009-05
2009-04
2009-03
2009-02
2009-01
2008-12
2008-11
2008-10
2008-09
2008-08
2008-07

Copyright © ETTA Group Designed by Ideal group