ميشل كربل بابیان این مطلب درباره ميزان توليد كنوني تندر-90 توضيح داد: پس از جلسه مشترك با دو خودروساز ايراني، بسياري از مشكلات برطرف شده و ما هماكنون به توليد هزار دستگاه در هفته رسيدهايم و در آينده نزديك به توليد دو هزار دستگاه نيز خواهيم رسيد. وي درباره برنامههاي آينده رنو در ايران گفت: تندر مثل يک مادر است که در آينده بچههاي زيادي خواهد داشت. ساندرو و استيشن واگن لوگان كه هماكنون در اروپا استفاده ميشوند، حتما به بازار ايران خواهند رسيد و در آينده خانوادهاي از خودروها روي پلتفرم تندر-90 ساخته خواهد شد. كربل در پاسخ به اين سوال كه چرا با داخليسازي بيشتر، قيمت تندر را پايين نميآوريد؟ گفت: افزايش داخليسازي به نفع ماست، اما مهم است که بدانيد قطعهسازان روماني قيمتهاي بسيار پاييني دارند و آنها رقباي ايرانيها هستند. در ايران اين تصور وجود دارد كه اگر داخليسازي کنيم، قيمت پايين ميآيد؛ اين در صورتي درست است که رقابت ايرانيها با فرانسه، آلمان يا ايتاليا باشد، اما بايد دانست كه اين رقابت براي كاهش قيمت با قطعهسازان رومانيايي است. مديرعامل رنوپارس درباره راهكارهاي پايين آوردن قيمت تندر 90 گفت: اولين راه توليد بيشتر است و دومين راه قوي کردن قطعهسازان داخلي است و بايد با آموزش، آنها را قوي کنيم. بعضي کارها هم اضافه هستند و شرکتها بايد خود را کوچک کنند تا خدمات بهتري بدهند. از سوي ديگر مشكل برابري ارز هم وجود دارد كه به ضرر ريال است.
|