|
|
|
|
رقابت ايرانخودرو براي كسب مقام چهارم خودروسازي آسيا |
|
 |
|
مديرعامل گروه صنعتي ايرانخودرو به قطبهاي خودروسازي آسيا اشاره كرد و گفت: خودروسازان ژاپن، كره و چين رتبههاي اول تا سوم خودروسازي آسيا را در دست دارند و ايرانخودرو با ادامه مسير جهاني شدن خود در آينده نزديك رتبه چهارم خودروسازي آسيا را به خود اختصاص خواهد داد.
منوچهر منطقي در گفتوگو با راديو جوان با بيان اين مطلب به سابقه فعاليت 42ساله ايرانخودرو اشاره كرد وافزود: ايرانخودرو در 6 سال اخير حدود 3ميليون خودرو توليد كرده كه اين رقم معادل توليد خودرو در 36 سال گذشته بوده است.وي با بيان اينكه ايرانخودرو تيراژ توليد محصولات خود را به يك ميليون دستگاه در سال خواهد رساند عنوان كرد: يكي از معيارهاي رسيدن به كلاس خودروسازان بزرگ، توليد يك ميليون دستگاه در سال است و ايرانخودرو با تيراژ يك ميليون دستگاه در سال در كلاس خودروسازان جهاني قرار ميگيرد.مديرعامل گروه صنعتي ايرانخودرو درخصوص ميزان توليدات اين شركت اظهار داشت: در 10سال گذشته حدود 100هزار دستگاه خودرو توليد ميشد كه اين رقم در سال گذشته به حدود 600هزار دستگاه رسيد. اين شركت در ديماه امسال به ظرفيت توليد يك ميليون دستگاه دست خواهد يافت.وي با بيان اينكه حركت ايرانخودرو به سمت خودروسازي نوين از 10 سال گذشته شروع شده است اظهار داشت: در 30سال گذشته فاصله ايرانخودرو با خودروسازان جهان حدود 30 تا 40سال بود، ولي طي اين 10سال اخير ميتوانيم ادعا كنيم كه فاصله ما از خودروسازان جهاني به حدود 8سال كاهش يافته است.وي تاكيد كرد: در حال حاضر در ايران خودرو 19 مدل خودرو با 52 تنوع توليد ميشود كه از اين نظر به سطح قابل قبولي رسيدهايم.منطقي افزود: حدود 70 تا 90درصد قطعات محصولاتي كه در ايرانخودرو ساخته ميشود توليد داخل است كه در اين زمينه اين شركت سرآمد خودروسازان است.وي ادامه داد: در گام اول ايرانخودرو در سال 76 تا 80 بدنه را طراحي و در گام دوم موتور طراحي كرد و با طراحي سيستم تعليق و گيربكس به دانش عمده قواي محركه دست پيدا كرد. منطقي گفت: در آينده نزديك دو پلت فرم كه محصول دانش فني خودمان است را معرفي خواهيم رد. مديرعامل گروه صنعتي ايرانخودرو به توانايي اين شركت در طراحي خطوط توليد اشاره كرد و گفت: ايرانخودرو به اين توانايي رسيده است كه خطوط توليد با هر سطح اتوماسيون در هر نقطه از جهان را راهاندازي كند.
منطقي با بيان اينكه در دنياياقتصاد برندها ارزشمند هستند اظهار داشت: ايرانخودرو صاحب يك برند است و با برآورد اوليه، اين برند حدود 400ميليارد تومان ارزش دارد كه اين امر ارزش داراييهاي ايرانخودرو را بالا ميبرد.مديرعامل گروه صنعتي ايرانخودرو اظهار داشت: گام بعدي ايرانخودرو در راستاي جهاني شدن بومي كردن دانش الكترونيك است كه با بومي كردن اين دانش در خودروهاي توليدي خود به سطحي از ايمني خواهيم رسيد كه مشتريان داخلي و خارجي راضي باشند.مدير عامل گروه صنعتي ايرانخودرو به سمند جوانان محصول جديداين شركت نيز اشاره كرد و گفت: ايرانخودرو سمند جوانان را با الهام از ايدههاي جوانان طراحي و نمونه اوليه آن را توليد كرده است.
وي ادامه داد: قدرت موتور سمند جوانان نسبت به موتور داخلي بالاتر است و تجهيزات داخلي اين خودرو متناسب با نظر جوانان طراحي شده است. منطقي همچنين گفت: نسل دوم خودرو ملي، كاميون و اتوبوس با برند داخلي را در دهه فجر به مردم معرفي خواهيم كرد.
وي درخصوص ويژگيهاي نسل دوم خودرو ملي گفت: اين خودرو در كلاس C عرضه ميشود و چون نگاه به اين خودرو صادراتي بوده سعي شده كه تمام استانداردهاي روز اروپا روي اين خودرو پيادهسازي شود. |
تاريخ درج : 2008-09-13 |
بازگشت
|
|
|
|
|
|
|