|
|
|
|
پرشيا معمولي يا 206 صندوقدار (V9) |
|
 |
|
اين دو خودرو كه تحت ليسانس پژو فرانسه در كشور توليد ميشوند در ابتداي امر با دو اقبال متفاوت در بازار داخلي مواجه شدند چرا كه پرشيا معمولي در همان ابتدا توانست نظر متقاضيان را به خود جلب كند اما 206صندوقدار از اين قافله عقب ماند، ولي در عوض اين خودرو پس از چند سال توليد طي يكسال گذشته و به لطف داشتن برخي امكانات ايمني كه اكثر خودروهاي داخلي از آن محروم هستند توانست جايگاه خود را در بازار داخلي بيابد.
اين خودرو داراي امكانات ايمني است كه پرشيا از آن محروم است پژو 206 صندوقدار داراي ترمز ABS (ضدقفل) و ايربگ است و از سيستم تقسيم نيروي ترمز نيز بهره ميبرد اما پرشيا تنها داراي ترمز ديسكي بوده و از هيچ يك از امكانات ايمني پژو 206 صندوقدار بهرهمند نيست.
همچنين پژو 206صندوقدار كه از موتور 1600 سيسي بهره ميبرد كه داراي110 اسب بخار قدرت است، پژو پارس نيز با وجود داشتن موتور 1800 سيسي توانايي ايجاد همين ميزان قدرت را دارد كه اين نشاندهنده آن است كه موتور در نظر گرفته شده براي اين خودرو از قدرت لازم برخوردار نيست.
پژو 206 صندوقدار براي رسيدن به شتاب 100 كيلومتر حدود 13 ثانيه زمان صرف ميكند، اما پژو پارس براي رسيدن به اين شتاب 11 ثانيه از وقت شما را ميگيرد.
شما با پژو 206 صندوقدار حداكثر سرعت 189 كيلومتر را ميتوانيد تجربه كنيد. اما با پرشيا ميتوانيد تا 200 كيلومتر در ساعت نيز گاز بدهيد.
از لحاظ ميزان مصرف سوخت نيز پژو 206 صندوقدار با باك 50 ليتري وضعيت بهتري دارد اين خودرو در هر 100 كيلومتر 3/6 ليتر بنزين مصرف ميكند در حالي كه پرشيا با باك 70 ليتري حدود 68/9 ليتر بنزين ميبلعد كه با توجه به اجراي طرح سهميهبندي بنزين مصرف آن بيش از حد معمولي است.
از سوي ديگر پژو 206 صندوقدار داراي موتور 16 سوپاپه است در حالي كه پرشيا 8 سوپاپه است
|
تاريخ درج : 2008-09-21 |
بازگشت
|
|
|
|
|
|
|