|
|
|
|
|
- تجربه چند سال اخير بحران مالي جهاني نشان داد كه تمام كشورهاي صنعتي به حمايت از صنايع خود پرداخته و برخلاف تمام اصول و قوانين بازار آزاد حتي به پرداخت وجوه نقدي بلاعوض يا وامهاي كلان بدون بهره اقدام كردهاند.
2 - برعكس تمام تجربيات زنده موجود در جهان، نمايندگان محترم عضو كميسيون تلفيق در حالي كه ميدانند با اجراي طرح هدفمندكردن يارانهها در سال آينده، نرخ تورم بين 30 تا 50 درصد افزايش مييابد، باز هم در اين شرايط ويژه به بهانه افزايش كيفيت و كاهش قيمت، تعرفه واردات خودرو را 20 درصد كاهش دادهاند.
در حالي كه به خوبي ميدانند با كاهش تعرفهها نه كيفيت افزايش مييابد و نه قيمت كاهش، زيرا دستيابي به اين دو امر، مستلزم سرمايهگذاريهاي حجيم براي خريد دانش فني توليد و خريد ماشينآلات مدرن است.
3 - نتيجه اين كار نمايندگان كميسيون تلفيق، اگر به تصويب نمايندگان محترم در صحن علني مجلس شوراي اسلامي برسد، يعني ارزان سازي قيمت خودروي وارداتي به ميزان 20 درصد و گرانتر شدن محصولات داخلي حداقل به ميزان 20 درصد، نتيجه عملي اين كار زدن تو دهني به توليدكنندگان و پهن كردن فرش قرمز براي واردكنندگان است.
4 - در حالي كه مهمترين دغدغه دولت محترم اشتغالزايي است و در سالهاي اخير دهها هزار ميليارد تومان را صرف طرحهاي زودبازده و اشتغالزا كردهاند، اين تصميم شتابزده نمايندگان كميسيون تلفيق منجر به كاهش تقاضا، كاهش توليد قطعهسازان / خودروسازان ودر نتيجه بيكار كردن تعداد زيادي از نيروي كار در اين صنعت ميشود.
5 - حال به اطلاع نمايندگان محترم ميرسانيم كه ما هيچگونه مخالفتي با رقابتپذير شدن اين صنعت، يعني ارتقاي كيفيت و كاهش قيمت نداريم ديگر اينكه ما هيچگونه مخالفتي با كاهش پلكاني تعرفهها نداريم، اما به شرطي كه اولا: حداقل يك سال از اجراي طرح هدفمندكردن يارانهها بگذرد تا شوك حاصله از اجراي طرح به حداقل برسد، ثانيا: جدول پنجساله تعرفهها براي اجرا از اول سال 1390 هر چه زودتر ابلاغ شود. |
تاريخ درج : 2010-03-10 |
بازگشت
|
|
|
|
|
|
|