|
|
|
|
رشد تولید 6/6 درصدی دوگانه سوزها |
|
|
|
این آمار که روی سایت رسمی انجمن خودروسازان قرار گرفته، از این نکته حکایت ميکند که سه شرکت ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو طی سال گذشته، در مجموع 13 هزار و 587 دستگاه بیشتر از سال 87، محصول دوگانهسوز به تولید رساندهاند. در بین خودروهای دوگانهسوز تولیدي تندر-90 با آماری یک دستگاهی، کمترین تیراژ تولید را در این زمینه به خود اختصاص داده و پراید نیز با آماری 116 هزار و 66 دستگاهی، حائز بیشترین رقم تولید در جمع دوگانهسوزها شده است. بنابر آمار موجود، از جمع دوگانه سوزهاي تولیدی طی سال گذشته، خودروهای پژو 206، روآ، تندر-90 و پراید پارس خودرو، با افت تولید نسبت به سال 87 مواجه شده اند و در مقابل، پژو 405، پارس و پراید سایپا، رشد تولید را در بازه زمانی مورد نظر، تجربه کردهاند. اما رشد تولید دوگانهسوزها طی سال گذشته و در مقایسه با سال 87، در حالی است که این نوع خودروها چندان با استقبال مشتریان مواجه نیستند و ایرانیها معمولا مدل بنزین سوز آنها را بیشتر ميپسندند.کمبود جایگاه های عرضه سوخت گاز (CNG) و همچنین افت توان خودروهای دوگانه سوز در مقایسه با بنزین سوزها، دو دلیل اصلی بی میلی مشتریان ایرانی در خرید دوگانهسوزها است.
در حال حاضر تعداد جایگاههای عرضه سوخت گاز، با دوگانهسوزهای تولید شده همخوانی ندارد، به نحوی که معمولا دوگانهسوز سوارها، باید برای تامین سوخت مورد نیاز خود، در این جایگاهها، صف بکشند. اگرچه ایران دارای منابع گازی عظیمی است و استفاده از این سوخت ميتواند در کاهش مصرف بنزین موثر باشد، اما تا مشکل کمبود جایگاهها برطرف نشود، نمیتوان به استقبال چندان زیاد مشتریان از دوگانه سوزها، امیدوار بود. وزارت صنایع زمانی قصد داشت تمام خودروهای داخلی را دوگانه سوز به تولید برساند، اما مشکلات موجود و در نتیجه استقبال کم مشتریان، اجازه تحقق این برنامه را نداد.
|
تاريخ درج : 2010-04-18 |
بازگشت
|
|
|
|
|
|
|