|
|
|
|
|
زانتيا توليدي در ايران در سال 1993 ميلادي وارد خط توليد شركت سيتروئن فرانسه شد و پس از آن در سال 2001 ميلادي اين خودرو به خط توليد شركت سايپا پيوست، اما توقف توليد اين خودرو در شركت سيتروئن موجب شد تا تامین قطعات مورد نياز براي توليد اين خودرو با مشکلاتی مواجه شود به طوري كه خروج این خودرو در دستور کار شرکت سایپا واقع شد.
به گفته یک منبع موثق، با خروج زانتیا از خط تولید سایپا دو خودرو NEW C4 از محصولات شرکت سیتروئن وNEW CERATO از محصولات شرکت کیا جایگزین این خودرو خواهند شد.
این منبع موثق در ادامه تاکید میکند: این دو محصول در ابتدا به صورت فول CKD و بطور همزمان در یک خط تولیدی مونتاژ میشوند و پس از آن به مرور داخلیسازی خودروهای مذکور در دستور کار سایپا قرار خواهد گرفت.
این منبع موثق در پاسخ به این پرسش که آیا مذاکرات برای تولید خودروهای مذکور در سایپا به اتمام رسیده، عنوان کرد: مذاکرات در مرحله پایانی قرار دارد و طی 10 روز آینده قرارداد نهایی با شرکتهای مذکور منعقد خواهد شد.
پیش از این نیز اخبار مختلفی مبنی بر جایگزینی NEW C4 و NEW CERATO از سوی برخی از مسوولان شرکت سایپا اعلام شده بود، به طوری که اوایل سال جاری نیز مدیرعامل شرکت سایپا عنوان کرد که در سال جاری و در بخش استراتژی توسعه محصول، دو خودرو سواری جایگزین زانتیا خواهد شد که این دو محصول همزمان در یک خط، تولید و همچنین توسط شرکای خارجی نیز به صورت همزمان تولید و به بازار عرضه خواهند شد.
اظهارات مدیرعامل شرکت سایپا نشاندهنده آن است که با ورود NEW CERATO به عنوان جایگزین زانتیا ممانعتی برای واردات خودرو مذکور وجود نخواهد داشت.
به گفته مسوولان شرکت سایپا NEWC4 محصولی است که روي پلتفرم C4 طراحي شده و خودرويي است صندوق دار با ابعادي بزرگتر از زانتياي فعلي كه هماکنون در كشورهاي چين و آرژانتين نیز تولید میشود.
|
تاريخ درج : 2010-06-02 |
بازگشت
|
|
|
|
|
|
|