English
فارسي
     



چرا وانت‌های پرمصرف حذف نشدند؟

مصوبه ممنوعيت توليد و فروش وانت بارهاي با مصرف سوخت بيش از 10 ليتر در تاريخ 18 اسفند 88 به امضاي رحيمي، معاون اول رييس‌جمهور رسيد.
مصوبه مربوط به ممنوعيت توليد و فروش وانت بارهاي با مصرف سوخت بيش از 10 ليتر بر اساس تصميم نمايندگان ويژه رييس‌جمهور در كارگروه توسعه حمل‌و‌نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت در جلسه مورخ 10 بهمن 88 به استناد اصل 127قانون اساسي تهيه شد.
بر اساس اين مصوبه وزارت صنايع و معادن موظف است برنامه منع توليد و فروش وانت بارهاي با مصرف بيش از 10 ليتر در يكصد كيلومتر را متناسب با ظرفيت حمل بار تا 15اسفند‌ماه سال 88 به خودروسازان ابلاغ و از ابتداي سال 1389 از توليد خودروهاي ياد شده جلوگيري كند.
رونوشت اين مصوبه به دفتر رييس‌جمهور، دفتر معاون اول رييس‌جمهور، معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور، ستاد مديريت حمل‌و‌نقل و سوخت و دفتر هيات دولت ارسال شده است. اما در این مورد دبير انجمن خودروسازان گفت: اين مصوبه كارشناسي نبوده و بر اساس واقعيت‌هاي توليد نهايي نشده است.احمد نعمت‌بخش اظهار داشت: وانت‌بارهاي توليدي كشور از نظر وزني قابليت انتقال مقدار مشخصي بار را دارا هستند كه در صورت افزايش اين ميزان بار با رشد مصرف سوخت روبه‌رو خواهند شد.
وي تصريح كرد: در حال حاضر ميزان مصرف سوخت وانت‌هاي توليدي توسط گروه بهمن 5/10 ليتر است كه نيم ليتر بيشتر از رقم تعيين شده در مصوبه كارگروه مديريت مصرف سوخت است. نعمت‌بخش با اشاره به طراحي موتور جديد توسط گروه بهمن گفت: با نصب اين موتور روي توليدات اين شركت، ميزان مصرف سوخت وانت‌هاي توليدي نيز كاهش خواهد يافت. وي تصريح كرد:‌ توليد انبوه اين موتور طي دو تا سه ماه آينده آغاز مي‌شود كه قابليت كاهش ميزان مصرف سوخت خودرو و پاس كردن استاندارد يورو 4 را دارا است.
دبير انجمن خودروسازان همچنين با اشاره به مصرف 5/9 ليتري سوخت وانت مزدا دو كابين گفت: مصرف بنزين وانت مزدا تك كابين 5/10 ليتر است كه اين رقم نيز بالاتر از رقم مصوب در ستاد مديريت مصرف سوخت است.
وي تصريح كرد: ميزان مصرف سوخت نيسان پيكاب تك و دو كابين توليد شركت پارس‌خودرو 5/11 ليتر است كه البته اين خودروها جزو محصولات دو ديفرانسيل محسوب مي‌شوند و در مصوبه مورد نظر اشاره‌اي به اين نوع خودروها نشده است. به گفته وي، وانت نيسان نيز با قابليت حمل بيش از 3 تن بار جزو كاميونت‌ها محسوب مي‌شود و مشمول مصوبه كارگروه مديريت مصرف سوخت نيست.
تاريخ درج : 2010-06-09
بازگشت


آخرين اخبار

آرشيو اخبار

2013-09
2013-07
2013-06
2013-04
2013-03
2013-01
2012-12
2012-11
2012-10
2012-09
2012-08
2012-07
2012-06
2012-05
2012-04
2012-02
2012-01
2011-12
2011-11
2011-10
2011-08
2011-06
2011-05
2011-04
2011-03
2011-02
2011-01
2010-12
2010-11
2010-10
2010-09
2010-08
2010-07
2010-06
2010-05
2010-04
2010-03
2010-02
2010-01
2009-12
2009-11
2009-10
2009-09
2009-08
2009-07
2009-06
2009-05
2009-04
2009-03
2009-02
2009-01
2008-12
2008-11
2008-10
2008-09
2008-08
2008-07

Copyright © ETTA Group Designed by Ideal group