|
|
|
|
ضوابط فني توليد و واردات خودروهاي سنگين ابلاغ شد |
|
|
|
داريوش اماني با اشاره به اينكه ناوگان مورد استفاده در حملونقل باري كشوري از برندهاي مختلف داخلي و خارجي است، اظهار كرد: وزارت راه و ترابري بايد تعيين كند كه چه نوع خودروهايي در جادههاي برونشهري تردد داشته باشند كه هماكنون اين گونه نيست و كارخانههاي سازنده خودرو با استاندارد خود توليد ميكنند؛ اما پس از ابلاغ اين دستورالعمل، طبق قانون وزارت صنايع بايد نظر وزارت راه و ترابري را در خط توليد اعمال كند.
اماني خاطرنشان كرد: در حال حاضر ضوابط فني خودروهاي سنگين درون شهري و برون شهري در وزارت راه و ترابري در حال تفكيك است كه بايد توسط پليس راه نيز تاييد شود.
مديركل دفتر حمل بار سازمان راهداري و حملونقل جادهاي اظهار كرد: براي ناوگان باري به دنبال برند داخلي يا خارجي نيستيم؛ تنها ضوابط فني مشخص شده و شركت واردكننده خودرو يا كارخانه توليدكننده بر اساس اين ضوابط بايد ناوگان سنگين برون شهري را وارد يا توليد كند كه توافقهاي اوليه آن انجام شده و تا پايان سال ابلاغ و عملياتي خواهد شد.
اماني با بيان اينكه سال گذشته حدود دو هزار دستگاه ناوگان فرسوده از رده خارج شده است، افزود: سال گذشته 14 هزار و 286 دستگاه كاميون به سيستم باري كشور اضافه شد كه پنج هزار و 265 دستگاه آن كاميون كشنده و مطلوب سازمان راهداري بوده است.
به گفته مديركل دفتر حمل بار سازمان راهداري و حمل و نقل جادهاي، براي نوسازي ناوگان 80 درصد وام بانكي و تسهيلات بلاعوض پرداخت ميشود و 20 درصد آورده متقاضيان است. وي درباره اجرايي شدن سيستم ترمز ABS براي ناوگان سنگين باري در كشور، گفت: اكثريت خودروهاي جديد كه به ناوگان اضافه ميشوند به سيستم ABS مجهز هستند و يكي از موارد استاندارد و الزام پليس
راه ABS دار شدن است، اما براي تجهيز ناوگان قديمي به سيستم ترمز ABS موانعي وجود دارد و بسياري از خودروهاي قديمي را نميتوان به اين سيستم مجهز كرد.
اماني تصريح كرد: با نوسازي ناوگان و خروج 113 هزار دستگاه ماشين فرسوده بيش از 85 درصد خودروها به تجهيزات روز جهاني مجهز ميشوند.
|
تاريخ درج : 2010-06-20 |
بازگشت
|
|
|
|
|
|
|