English
فارسي
     



چالشي ديگر ميان پليس و خودروسازان ؟
سیدجعفر تشکری‌هاشمی ادامه داد: ظرفیت استاندارد خودروهای داخلی برای ردیف عقب دو نفر تعریف شده است، اما عملا در تمام خودروها از ردیف عقب برای سه سرنشین استفاده می شود و با توجه به الزامی شدن بستن کمربند ایمنی برای تمام سرنشین‌های خودرو باید برای وسایل نقلیه عمومی به ویژه تاکسی‌ها، زمینه‌سازی‌های لازم انجام شود.
وی اظهار داشت: بسیاری از خودروهای قدیمی فاقد کمربند ایمنی در صندلی عقب هستند و در سایر خودروهای ساخت داخل نیز در ردیف عقب تنها برای دو سرنشین کمربند ایمنی تعبیه شده است.
با اجباری شدن بستن کمربند ایمنی اگر قرار باشد تنها دو سرنشین در ردیف عقب خودرو بنشیند و تعداد مسافران تاکسی از چهار نفر به سه مسافر کاهش یابد این موضوع منجر به افزایش نرخ کرایه‌ها می‌شود و از طرف دیگر باید خودروهای بیشتری را برای حمل مسافران در شهر در نظر بگیریم که این کار هم تشدید ترافیک را به دنبال دارد.
تشکری‌هاشمی گفت: در خودروهای وارداتی برای صندلی عقب برای هر سه سرنشین کمربند ایمنی در نظر گرفته شده، اما خودروهای داخلی قدیمی یا فاقد کمربند در ردیف عقب هستند یا تنها دو کمربند ایمنی دارند. در چنین شرایطی بهترین راه‌حل این است که خودروسازان وظیفه برجا مانده و قدیمی خود را انجام دهند و علاوه بر آنکه در خودروهای جدید برای تمام سرنشین‌ها کمربند ایمنی تعبیه کنند، نسبت به نصب کمربند ایمنی برای سه سرنشین در ردیف عقب خودروها به خصوص خودروهای در اختیار حمل‌ونقل عمومی اقدام کنند.
تاريخ درج : 2010-06-20
بازگشت


آخرين اخبار

آرشيو اخبار

2013-09
2013-07
2013-06
2013-04
2013-03
2013-01
2012-12
2012-11
2012-10
2012-09
2012-08
2012-07
2012-06
2012-05
2012-04
2012-02
2012-01
2011-12
2011-11
2011-10
2011-08
2011-06
2011-05
2011-04
2011-03
2011-02
2011-01
2010-12
2010-11
2010-10
2010-09
2010-08
2010-07
2010-06
2010-05
2010-04
2010-03
2010-02
2010-01
2009-12
2009-11
2009-10
2009-09
2009-08
2009-07
2009-06
2009-05
2009-04
2009-03
2009-02
2009-01
2008-12
2008-11
2008-10
2008-09
2008-08
2008-07

Copyright © ETTA Group Designed by Ideal group