طولانی شدن انتخاب خودرو جایگزین در حالی است که پیش از این مسوولان شرکت سایپا، دو خودرو سیتروئن C4 و کیاسراتو را به عنوان خودرو جایگزین معرفی کرده بودند ،اما ظاهرا قیمت بالای C4 موجب شد تا مسوولان شرکت سایپا گزینههای دیگری را نیز در نظر بگیرند.
به گفته یک منبع موثق در شرکت سایپا علاوه بر سیتروئن C4 و کیا سراتو هماکنون مذاکره برای دو خودرو سیتروئن C3 و کیا پیکانتو نیز در حال انجام است تا در صورت عدم حصول نتیجه در خصوص هر یک از خودروهای مذکور خودرو دیگری به عنوان جانشین انتخاب شود.
این منبع موثق در ادامه تاکید میکند: این دو محصول نیز همانند کیا سراتو و سیتروئن C4 در ابتدا به صورت فول CKD و بهطور همزمان در یک خط تولیدی مونتاژ میشوند و پس از آن به مرور داخلیسازی خودروهای مذکور در دستور کار سایپا قرار خواهد گرفت.
به گفته وی، خودروهای سیتروئن C3 و کیا پیکانتو برخلاف خودروهای سیتروئن C4 و کیا سراتو در رده خودروهای کوچک قرار دارند، به همین دليل در صورت موافقت برای ورود C4 خودرو کیا پیکانتو به عنوان خودرو دوم انتخاب خواهد شد و در غیر این صورت C3 و کیا سراتو میهمان خط تولید سایپا خواهند شد.
زانتیا تولیدی در ایران در سال 1993 میلادی وارد خط تولید شرکت سیتروئن فرانسه شد و پس از آن در سال 2001 میلادی این خودرو به خط تولید شرکت سایپا پیوست، اما توقف تولید این خودرو در شرکت سیتروئن موجب شد تا تامین قطعات مورد نیاز برای تولید این خودرو با مشکلاتی مواجه شود، به طوری که خروج این خودرو در دستور کار شرکت سایپا واقع شد.
|