در این بین، بخش خصوصی نیز به بهانه اجرای استانداردهای جدید آلایندگی از ابتدای امسال، سرمایهگذاریهای لازم را در این زمینه انجام داده، حال آنكه برای عرضه انبوه محصولاتی که در کاهش آلایندگیهای زیست محیطی خودرو تاثیر گذارند باید تا سال 91 صبر کنند.
این موضوع در شرایطی است که اگر استاندارد موجود به یورو3 ارتقا پیدا ميکرد، به تبع آن حجم زیادی از آلایندگی خودروهای داخلی نیز کاهش ميیافت. مدیرعامل شرکت اورند پلاستیک، در این مورد با اشاره به اینکه نیمياز هفت هزار میلیارد تن حجم آلودگی دنیا، سهم خودروهاست، گفت: اگر استاندارد یورو2 به یورو3 ارتقا ميیافت، به ازای هر یک میلیون خودرو، یک میلیون و 100 تن از حجم آلایندگی موجود کشور کم ميشد. حمیدرضا صمدی که در مراسم افتتاح دومین خط تولید باکهای پلیمری چند لایه، کنیستر، صحبت ميکرد، افزود: هماکنون حدود 70 درصد خودروهای دنیا با باکهای پلیمری به تولید ميرسند و این نوع باکها، علاوه بر دارا بودن استاندارد آلایندگی مناسب، مقاومت بیشتری نیز در مقایسه با باکهای فلزی دارند.
وی همچنین به لزوم استفاده از «کنیستر» به عنوان جذب کننده بخارات، اشاره کرد و گفت:با استفاده از «کنیستر»، نه تنها راندمان موتور بالا ميرود، بلکه با جذب بخارات خطرناکی مانند «بنزن»، از میزان آلودگی و سمهای خطرناک در محیطزیست نیز کاسته خواهد شد. گفتههای وی در شرایطی است که برخي خودروسازان برای کاهش هزینههای تولید، مدتی از نصب «کنیستر» در تولیدات خود خودداری ميکردند. |