|
|
|
|
«کاوه» سایپا دیزل رونمایی شد |
|
|
|
اگرچه علی ملک مدیرعامل سایپا دیزل تا لحظه رونمایی، از اعلام نام کامیون جدید این شرکت اجتناب کرد، اما از بنر نصب شده در ورودی سالن مراسم رونمایی و تصویر آن که مردی تنومند، به شکلی نمادین مشغول آهنگری در موتور یک خودرو بود، ميشد حدس زد نام آن چیست. «کاوه»، شخصیت آزادیخواه و اسطورهای ایران باستان، که همه آن را با پیشهاش (آهنگری) میشناسند، نام کامیون داخلی و جدید سایپادیزلیها است.
معاون اول رییس جمهور، وزیر صنایع، مدیرعامل ایدرو و استاندار تهران که جزو مدعوین دیروز سایپادیزل بودند از جمله غايبین این مراسم نیز بودند. در اين مورد حتي رييس كميسيون صنايع از عدم حضور وزيرصنايع گلايه نيز كرد. در مراسم دیروز، البته دو محصول دیگر نیز رونمایی و هشت مرکز خدمات پس از فروش جدید سایپادیزل هم افتتاح شد.
کاوه 100 میلیون تومانی
مدیرعامل سایپادیزل در اين مراسم در مورد طراحی کامیون «کاوه» گفت: ما این محصول را با استفاده از قدرت مهندسان داخلی، طراحی کردهایم، به نحوی که ميتوانیم چند محصول دیگر را نیز روی پلت فرم آن به طراحی و تولید برسانیم. علی ملک با اشاره به اینکه موتور کاوه متعلق به رنو و شاسی و گیربکس آن نیز به شرکتهای ZF و ولوو، تعلق دارد، تاکید کرد: همه جای دنیا به همین شکل، کامیون ميسازند و این گونه نیست که خودروسازان تمام اجزا را خود تولید کنند. به گفته ملک، قیمت واقعی «كاوه» 135 میلیون تومان است، اما ظاهرا سایپادیزل ميخواهد این کامیون را حول و حوش 100 میلیون تومان به فروش برساند.
افتتاح هشت نمایندگی
مدیرعامل سایپادیزل اگرچه از ایسوزو (کامیونت گروه بهمن) به عنوان بهترین کامیونت بازار ایران نام برد اما در ادامه عنوان کرد که کامیونت جدید سایپا دیزل، از جمیع جهات، بهتر از ایسوزو است. ملک گفت: کامیونت جدید ما، علاوه بر اینکه قدرت زیادتر و ایمنی بیشتری را دارا است، هم ارزان تر است و هم مصرف سوخت کمتر و استاندارد آلایندگی بالاتری دارد.
در این مراسم همچنین علاوه بر رونمایی از كاميون كاوه، كاميونت جديد الوند و كاميون جديد 6×6 ولوو، هشت نمایندگی خدمات پس از فروش جدید این شرکت به طور همزمان افتتاح شد.
مدیر عامل سایپادیزل با اشاره به این مطلب گفت: یکی از چالشهای بزرگ ما با شرکت ولوو(شریک تجاری سایپا دیزل)، عدم ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای تولید سایپادیزل بود که هم اکنون این مشکل برطرف شده است. آنطور که وی عنوان کرد، هم اکنون 13 نمایندگی سایپادیزل، به شبکه جهانی ولوو پیوسته اند و این موضوع کاهش هزینههای شرکت را در پی خواهد داشت.
ملک در ادامه به دیگر دستاوردهای سایپادیزل نیز اشاره کرد و گفت: در این اوضاع تحریمها، سایپادیزل ميتواند با یک تلفن یا یک خط نامه، جنس وارد کند، که این موضوع از بهبودی روابط ما با شرکتهای خارجی حکایت دارد.
مدیرعامل سایپادیزل تاکید کرد: به نظر من، سایپادیزل هماکنون در بخش خدمات پس از فروش، کیفیت، رشد تولید و در صنعت خودرو کشور اول است.
انتقاد از روند اسقاط
یکی از میهمانان مراسم دیروز، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بود، میهمانی که اهم صحبتهای وی، انتقاد از روند کند خروج خودروهای فرسوده بود. سید حسینهاشمي با اشاره به در پیش بودن اجرای رسميقانون هدفمندی یارانهها، گفت: باوجود آنکه خودروهای فرسوده نقش قابل توجهی در هدر رفتن مصرف سوخت داشته و ناامن نیز هستند، اما روند اسقاط آنها مطلوب نیست.
وی با اشاره به برنامه ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت مبنی بر خروج 600 هزار خودرو فرسوده طی امسال، تاکید کرد: من به شخص رییس ستاد مدیریت نیز گفتم که این کار نشدنی بوده و حتی اگر 200 هزار دستگاه خودرو فرسوده نیز خارج شود، به وی جایزه ميدهم. رییس کمیسیون صنایع افزود: نميتوان قانون یارانهها را اجرا کرد، اما خودروهایی با مصرف سوخت بالا به تولید رساند.
در ادامه این مراسم همچنین نعمتالله پوستيندوز مديرعامل گروه خودروسازي سايپا عنوان کرد که سایپا با كسب بيش از50 درصد سهم بازار روند مطلوبي را در عرصه توليد خودروهاي سواري طي ميكند.
وی افزود: در عرصه خودروهاي تجاري نيز با وضعيتي كه از گذشته داشتيم و همچنين با توجه به برنامههاي دو شركت سايپا ديزل و زامياد، آينده مطلوبتري خواهيم داشت.
مديرعامل سايپا در ادامه گفت: ما ظرفيت بالايي در توليد خودروهاي تجاري داريم، اما به دليل شركت محور نبودن اين بازار، از نظر خريد اين محصولات با محدوديتهايي مواجه هستيم. طبق بررسيهاي انجام شده ميتوان حدود 150 نوع كاربري را روي خودروهاي تجاري ايجاد كرد و در اين زمينه انجمن كاربريسازيهاي كشور نيز ساماندهي شده است. |
تاريخ درج : 2010-11-03 |
بازگشت
|
|
|
|
|
|
|