|
|
|
|
سهم چينيها در رشد خودروسازي بخش خصوصی |
|
|
|
آنطور که در آمار سایت انجمن خودروسازان آمده است، در مجموع طی هفت ماه امسال، 12 هزار و 950 دستگاه انواع خودرو سواری توسط خودروسازان خصوصی به تولید رسیده و حدود 33 درصد آن، سهم خودروهای چینی است.
کرهایها نیز حضوری حدودا 28 درصدی داشته و مابقی تولید خصوصیها هم سهم «گروه بهمن» به حساب ميآید. این شرکت با مزدا3 خود، بیشترین تولید را بین خودروسازان خصوصی، داشته است. «خودروسازان راین» نیز که دو محصول از هیوندایی به نام «آوانته» و «ورنا» را مونتاژ ميکند، با رشدی 5/77 درصدی و تیراژی حدودا سه هزار و 600 دستگاهی، بیشترین رقم تولید را پس از «گروه بهمن» داشته است.
از این دو شرکت که بگذریم، به چینی سازهای بخش خصوصی صنعت خودرو کشور ميرسیم. «خودروسازان بم»، «کرمان موتور»، «سنابادخودرو توس» و «خودروسازی مدیران»، شرکتهایی هستند که در حال حاضر خودرو چینی مونتاژ ميکنند. در این بین، «خودروسازی مدیران» که MVM را به مونتاژ ميرساند، رشدی 108 درصدی را تجربه و بهتازگی نیز مدل 530 این خودرو را وارد خط تولید خود کرده است. این شرکت در بین چینی سازها، بیشترین تیراژ را دارد و پس از آن کرمان موتور با مونتاژ «لیفان»، دارای بیشترین تیراژ است. این شرکت در هفت ماه امسال حدود 1000 دستگاه لیفان را به مونتاژ رسانده که همه آنها مدل 1600 سی سی این خودرو بوده اند.
«خودروسازان بم» نیز که چندی پیش با محصول معروف خود، «فولکس گل» خداحافظی و میزبان «لوبو» از چین شد، طی هفت ماه امسال تنها 198 دستگاه از این خودرو را به تولید رسانده است. همچنين «سناباد خودرو توس» نيز كه چري A15 را مونتاژ ميكند، 495 دستگاه توليد داشته است. اگرچه آمار از رشد 31 درصدی تولید خودروسازان خصوصی کشور حکایت ميکند، اما هنوز هم تیراژ آنها بسیار پایین است، به نحوی که سهم خصوصیها از تولید هفت ماهه صنعت خودرو کشور، به دو درصد هم نميرسد.
|
تاريخ درج : 2010-11-07 |
بازگشت
|
|
|
|
|
|
|