غلامرضا غضنفري اظهار كرد: سقف قرارداد نوسازي ناوگان مينيبوسي براي سال جاري دو هزار و 500 دستگاه است كه با توجه به وجود ظرفيت براي نوسازي، زمان ثبت نام آن تمديد شده و همچنان در حال انجام است. وي گفت: 9 محصول داخلي براي نوسازي در نظر گرفته شده كه قيمت آن از 32 ميليون تومان تا 75 ميليون تومان خواهد بود كه به ازاي نوسازي هر دستگاه 20 ميليون تومان وام بانكي با سود 14 درصد ارائه و 11 ميليون تومان تسهيلات بلاعوض (هشت ميليون تومان از سوي سازمان راهداري و حملونقل جادهاي و سه ميليون تومان از سوي ستاد تبصره سوخت) بابت اسقاط خودرو پرداخت ميشود. غضنفري با اشاره به اينكه طي 35 سال اخير اقدام قابلتوجهي در راستاي نوسازي ناوگان مينيبوس انجام نشده است، گفت: طبق آمار راهنمايي و رانندگي 100هزار دستگاه مينيبوس در كشور تردد دارد كه حداقل 75 درصد آن فرسوده است كه اگر سالانه پنج هزار دستگاه نوسازي شود، ظرف 10 سال آينده ناوگان فرسوده مينيبوسي نخواهيم داشت و ميانگين سني ناوگان اين بخش زير 10 سال ميشود؛ در حالي كه هماكنون ميانگين سني ناوگان مينيبوسي بيش از 23 سال است. مديرعامل اتحاديه مينيبوسراني كشور با بيان اينكه حدود پنج هزار دستگاه از ناوگان مينيبوسراني كشور بالاي 35 سال سن دارند، افزود: در اين طرح مينيبوسهاي 30 سال به بالا از رده خارج و نوسازي خواهند شد و بر اين اساس تا پايان امسال سن ناوگان مينيبوسي به 20 سال ميرسد.
|