منوچهر منطقي افزود: طراحي اين خودرو در مركز توسعه محصولات جديد ايران خودرو صورت ميگيرد و احتمالا در كلاس «C» خواهد بود.
وي ادامه داد: از سال جاري، هر سال چهار محصول جديد به بازار معرفي ميكنيم. منطقي اظهار داشت: گروه صنعتي ايران خودرو در راستاي استفاده از تكنولوژيهاي جديد گامهايي را برداشته است. وي ادامه داد: ايران خودرو تحقيقات خود را براي طراحي و توليد خودروهاي هيبريدي و تمام برقي آغاز كرده و براي استفاده از نانوتكنولوژي نيز مقدمات آن را فراهم كرده است. وي اضافه كرد: صنعت خودرو در دنيا يك صنعت پررقابت و فشرده است.مدير عامل ايران خودرو با اشاره به اينكه هر يك از عوامل توليد، هزينه خاصي دارد، تاكيد كرد: در ايران خودرو 79درصد قيمت خودرو به مواد و قطعات، دودرصد به توزيع و فروش، دودرصد به خدمات پس از فروش، يكدرصد سود مشاركت براي پيشفروش و هشتدرصد هزينه پرداختي به بانكها در برابر منابع مالي كه از آنها گرفته شده اختصاص دارد. وي اين روند را يك روند جهاني خواند و اظهار داشت: در همه شركت هاي خودروسازي جهان، بين 70 تا 80درصد قيمت تمام شده خودرو را مواد، قطعات و هزينههاي توليد آنها تشكيل ميدهد كه چنانچه بهرهوري بالا باشد، اين ميزان كمتر و در غير اين صورت بيشتر ميشود. وي ادامه داد: 30درصد نيز به ساير هزينهها و سود خودروساز اختصاص دارد. مدير عامل ايرانخودرو با اشاره به اينكه ايران خودرو نيز از همين فرمول تبعيت ميكند، گفت: 91درصد قيمت تمام شده خودرو به كل عوامل توليد و 9درصد آن به سود قبل از ماليات مربوط ميشود كه از اين ميزان، 5/22درصد نيز به صورت ماليات پرداخت ميشود و هفت درصد ميانگين سود خودروساز براي هر خودرو است كه در شرايط گوناگون كم و زياد ميشود. |