اين خودرو برخلاف ديگر محصولات ايران خودرو، تا قبل از سال 79، از امكانات و تجهيزات رفاهي قابل توجهي سود برده بهطوريكه پس از گذشت چندين سال همچنان طرفداران زيادي دارد.
اما پس از توليد پژو پارس نمونه تكامل يافته آن نيز از سوي ايران خودرو به فاصله كمي به بازار عرضه شد كه البته از قيمت بالاتري نيز برخوردار بود. پژو پارس ELX كه هماكنون قيمتي معادل 24ميليون تومان دارد در مقايسه با پژو پارس معمولي كه 18ميليون و 700هزار تومان است از امكانات بيشتري برخوردار است. حال براي متقاضياني كه پژو پارس انتخاب اولشان ميباشد اين دو خودرو كه از يك خانواده هستند را مقايسه ميكنيم. پژو پارس معمولي به موتور 8/1 ليتري با قدرت 97 اسب بخار مجهز و 8 سوپاپ نيز دارد اين در حالي است كه پژو پارس ELX موتوري 8/1 ليتري، 16 سوپاپ و با قدرت 110 اسب بخار را داراست. حد آلايندگي پژو پارس معمولي استاندارد يورو 2 است و پژو پارس ELX به استاندارد يورو 3 مجهز ميباشد اما مصرف سوخت ايندو خودرو نيز كمي متفاوت است چرا كه پژو پارس معمولي در سيكل شهري 1/13 ليتر در صد كيلومتر سوخت مصرف ميكند اما پارس
ELX ،11/4 ليتر در هر صد كيلومتر ميسوزاند. در جاده نيز هر دو خودرو 7/6ليتر بنزين مصرف ميكنند. پژو ELX همچنين با امكانات ديگري همچون ترمز ضدقفل ABS همراه با سيستم توزيع الكترونيكي نيرو بين چرخها (EBD) ترمزهاي ديسكي براي چرخهاي عقب، صندلي برقي راننده و سرنشين جلو و همچنين رينگهاي اسپورت آلومينيومي به مشتري عرضه ميشود. مسوولان شركت ايرانخودرو يكي از دلايل عرضه كم پژو ELX را مربوط به تجهيزات الكترونيكي آن كه عمدتا وارداتي است ميدانند. |