به طوري كه بيشتر دستاندركاران صنعت خودرو نسبت به اين اظهارنظر واكنش نشان دادند. هر چند زالي در مصاحبه خود عنوان كرده بود كه پيكان جديد، موتورش پايه گازسوز، مصرف سوختش كمتر و از لحاظ كيفي نيز رشد قابل قبولي دارد اما بازگشت دوباره اين خودرو با انتقادهاي بسياري همراه شد بهطوري كه منطقي نيز بازگشت مجدد پيكان 40سال گذشته را تكذيب كرد.
حال اين سوال مطرح است كه بالاخره مدير تحقيقات موتور ايرانخودرو بر چه اساسي خبر از بازگشت دوباره پيكان داده است. شنيدها از ايرانخودرو حكايت از آن دارد كه اين شركت به طور جدي به دنبال عرضه پيكان جديد به بازار خودروي كشور است. اما اين پيكان ربطي به پيكان 40سال گذشته نداشته و تنها اسم آن را يدك ميكشد، هرچند كه ممكن است ايرانخودرو حتي اسم آن را نيز تغيير دهد. خودروي جديد قرار است روي پلتفرم 206 توليد شود اين در حالي است كه بدنه آن نيز توسط مهندسان ايراني طراحي خواهد شد. يك منبع آگاه در گفتوگو با خبرنگار ما ضمن تائيد اين خبر عنوان كرد كه خودروي مذكور احتمالا در شهرستان بابل به توليد خواهد رسيد و قيمتي 8 تا 10ميليوني توماني نيز خواهد داشت.
ظاهرا قرار است مسوولان ايرانخودرو طي مصاحبهاي، خبر ورود خودروي مذكور را به اطلاع عموم برسانند. |