|
|
|
|
و باز هم الزام به نصب ایربگ..... |
|
|
|
در حاشیه نشست مذکور خبرنگاران باردیگر موضع ناجا در خصوص نصب الزامي ایربگ بر خودروهای تولیدی را مورد پرسش قرار دادند. سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده ناجا نیز در حالی خبر تاخیر نصب اجباری ایربگ را به خبرنگاران داد که رییس موسسه استاندارد هفته گذشته مهلتی دوباره به خودروسازان برای نصب ایربگ را تکذیب کرده بود.
فرمانده ناجا عنوان کرده که کیسه هوا یکی از تجهیزات وارداتی است و امیدواریم به زودی تولید داخل هم داشته باشیم. مسوولان پلیس راهنمایی و رانندگی تا هفته پیش مصرانه و با جديت بر نصب ایربگ ازابتدای سال جاری تاکید داشتند، حال فرمانده ناجا میگوید این قانون با چند ماه تاخیر اجرا میشود.
سردار احمدی مقدم همچنین جدول زمانبندی نصب ایربگ را تایید و عنوان کرده که وزارت صنایع و خودروسازان همانند ترمز ضدقفل، جدولی را برای نصب کیسه هوا بر روی خودروها تهیه و ابلاغ خواهند کرد.
اینکه در حال حاضر تنها یک کارخانه توليد ايربگ آن هم با ظرفیت 500 هزار و تولید 250 هزار عدد در کشور فعال است و خودروسازان در تامین این قطعه ایمنی از خارج نیز با محدودیتهایی مواجه هستند، واقعيتي است که از سال گذشته از سوی خودروسازان مطرح و انجمن خودروسازان هم برآن تاکید داشت. حال پس از گذشت چندین ماه اظهارنظر و مصاحبههای مختلف در مورد پایبند بودن به مصوبه شورای عالی استاندارد، مشخص نیست که چه اتفاقی رخ داده که مشکلات خودروسازان در این زمینه محرز و تصمیمات با توجه به کمبودها و چالشهای موجود اتخاذ شده است.
از سوی دیگر سردار اسکندرمومنی خبر دیگری از نصب ایربگ به خبرنگاران داده است. وي از مقصر شناخته شدن توليدكنندگان خودرو و راهسازان در تصادفات رانندگي از شنبه آینده خبر داده و عنوان کرده که بر اين اساس خودروهاي مدل 90 كه فاقد كيسه هوا و ترمز ضد قفل باشند در صورت بروز تصادف، شركت خودروساز به عنوان متخلف در كروكي تصادف معرفي شده و بايد غرامت پرداخت كند.
|
تاريخ درج : 2011-04-26 |
بازگشت
|
|
|
|
|
|
|