|
|
|
|
احتمال افزايش قيمت برخي از خودروها |
|
|
|
به گفته آنان، ويتارا هم تا قبل از افزايش سه درصدي قيمتش در هفتههاي گذشته حدود پنج ميليون ارزانتر از قيمت تمام شدهاش به فروش ميرفت.
افزايش نرخ ارز، تغيير فضاي كسب و كار، تورم و هزار و يك دليل ديگر مانند آن مواردي است كه خودروسازان در توجيه لزوم افزايش قيمت محصولاتشان ارائه ميكنند.
خواستههاي قطعهسازان را هم نبايد ناديده گرفت. اگر دستگاه خودروسازان آن قدر عريض و طويل است كه ميتوانند برخي محصولاتشان را با حاشيه ضرر در بازار عرضه كنند، قطعهسازان اغلب بنگاههاي اقتصادي خرد هستند كه بايد درآمد و هزينه هايشان با هم بخواند.
دبير انجمن قطعه سازان ميگويد كه به دنبال تغييرفضاي كسب و كار در ماههاي اخير، قيمت تمام شده توليد برخي قطعات خودرويي افزايش قابل توجهي داشته است و اين يعني درخواست افزايش قيمتها!
خودروسازان هم البته با وجود موافقت كميته قيمتگذاري خودرو براي افزايش ميانگين 4 درصدي قيمت برخي از توليداتشان، گويا هنوز قانع نشدهاند. معاون بازاريابي و فروش ايرانخودرو، در مورد افزايش قيمتها با تاكيد بر اينكه قيمت قبلي خودروهايي مانند گراند ويتارا از قيمت تمام شده آن هم كمتر بوده است، ميگويد:در شرايطي كه برخي از محصولات ما زيانده باشند، نميتوانيم پاسخگوي سهامداران خود باشيم و به همين دليل طي يك نامه كتبي به كميته قيمتگذاري خودرو اعلام كردهايم كه با قيمتهاي موجود، هزينهها و درآمدهاي ما حتي سر به سر هم نميشود و اين مساله مشكلاتي را براي ايرانخودرو ايجاد ميكند.
علي اصغر سرايينيا ميافزايد:كميته قيمتگذاري با افزايش قيمت موافقت كرده، گرچه كه هنوز هم قيمتهاي جديد با هزينههاي ما همخواني ندارند. براي مثال قيمت تمام شده گراند ويتارا براي ايرانخودرو 49 ميليون تومان است، در صورتي كه در حال حاضر با اعمال افزايش قيمت مصوب كميته قيمتگذاري، قيمت اين خودرو 47 ميليون و 200 هزار تومان خواهد بود كه دو ميليون و 200 هزار تومان بيشتر از قيمت قبلي آن است، اما هنوز هم ارزانتر از قيمت تمام شده به فروش ميرسد. |
تاريخ درج : 2011-08-01 |
بازگشت
|
|
|
|
|
|
|