|
|
|
|
چرا قیمت خودروهای ایرانی در خارج کمتر است؟ |
|
|
|
احمد نعمت بخش افزود: به طور میانگین در داخل کشور برای هر دستگاه خودرو یک میلیون و 200 هزار تومان عوارض شماره گذاری و مالیات ارزش افزوده در کنار عوارض گمرکی پرداخت ميکنیم.
وی با بیان اینکه این اختلاف قیمت برخلاف برخی شایعات به 30 درصد نميرسد، گفت: وقتی خودرو صادر ميشود این عوارض را ندارد و بر اساس قانون امور گمرکی کشور وقتی قطعاتی از خارج با پرداخت عوارض گمرکی وارد و در تولید کالاهای صادراتی استفاده ميشود هنگام صادرات این عوارض بازپرداخت ميشود که باز هم هزینه فروش خودرو در بازارهای خارجی را کاهش ميدهد.
نعمت بخش گفت: پرداخت جایزه صادراتی هم انگیزه کاهش قیمت فروش خودرو در بازارهای خارجی را افزایش ميدهد و در همه جای دنیا قيمت فروش محصولات تولید داخل در بازار داخلی بیشتر از بازارهای صادراتی و هدف است. وی در ادامه از بهبود کیفیت محصولات این صنعت خبر داد و گفت: همسنجی این صنعت با دیگر صنایع کشور مانند لوازم خانگی و گوشیهای تلفن همراه نشان ميدهد که صنعت خودرو کیفیت بالاتری دارد و قطعات خودروها استاندارد روز اروپا را دارد.
نعمت بخش افزود : کیفیت محصولات خودرو داخلی را با برترین خودروسازان جهان در کشورهای پیشرفته همسان نميدانیم، اما نسبت به سایر بخشها در کشورمان پیشرفت خوبی داریم.
وی افزود: برای افزایش کیفیت همواره تلاش ميکنیم و امیدواریم با ساماندهی خدمات مالی و بازرگانی بتوانیم روز به روز در این مسیر با موفقیت به حرکت خود ادامه دهیم. نعمت بخش با بیان اینکه شرایط کسب و کار کشورمان و به طور کلی جهان در حال توسعه هم با کشورهای صنعتی متفاوت است، گفت: در برخی موارد خودروسازان برای تامین تسهیلات مالی مجبور ميشوند به بانکهای خصوصی تا 28درصد هم سود بپردازند.
وی درباره واردات قطعات خودرو از چین گفت: رویکرد صنایع خودروسازی کشور افزایش ساخت داخل است و در مواردی که نیاز باشد از خارج وارد ميشود، اما با توجه به قانون ارتقای کیفیت صنعت خودرو باید همه این موارد استاندارد باشد چون مشمول استاندارد اجباری است و سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی نظارت کامل دارد. |
تاريخ درج : 2011-08-15 |
بازگشت
|
|
|
|
|
|
|