وي افزود: خودروهاي ميكروهيبريد توليد شده آزمونهاي مختلف را با موفقيت گذرانده و پنج دستگاه تاكسي سمند ميكروهيبريد نيز از يك ماه پيش در تهران كار ميكند كه بر اساس بازخوردهاي مشتريان، عملكرد آن رضايت بخش و كاهش مصرف سوخت به ويژه در ترافيك شهري قابل توجه بوده است. نجم الدين، سيستم استارت و استاپ را مهمترين ويژگي خودروي ميكروهيبريد دانست كه به عنوان يك آپشن براي مشتريان عرضه ميشود و گفت: در اين نوع هيبريد از موتور برقي استفاده نمي شود، بلكه 10 نوع قطعه مختلف به آن اضافه ميشود. مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو افزود: نصب دو سنسور روي گيربكس و بوستر، خاموش شدن خودرو در هنگام توقف و حركت آن با كلاچ را امكانپذير ميكند. وي باتري، استارت، جلو آمپر و دسته سيم را از ديگر موارد تغيير در سيستم ميكروهيبريد ذكر كرد و گفت: اين سيستم فعلا روي موتور ايكس يو هفت توسعه يافته و واحد كنترل الكترونيك و نرم افزار مربوط به آن نيز براي همين منظور بايد بررسي شود. |