اين شركت SLX 405 را كه زمستان سال گذشته رونمايي كرد، نسل جديد GLX 405 خوانده است.
در واقع ميتوان گفت كه SLX فيسليفت پژو GLX است كه در سال 1988 توسط شركت پژو عرضه و در سال 1994 نيز خط توليد آن متوقف شد اما توليد GLX 405 در ايران با تيراژ بالايي ادامه داشته و ايرانخودرو پس از 20 سال فيسليفت آن را به نام SLX 405 عرضه خواهد كرد.
هرچند SLX 405 سال گذشته رونمايي شد اما هنوز به بازار خودروي كشور راه نيافته و ايرانخودرو وعده پايان سال را براي ورود SLX داده است.طي تماس تلفني خوانندگان دنياياقتصاد براي مقايسه اين دو خودرو، به نتيجه جالبي دست يافتيم اينكه دو خودرو از لحاظ مشخصات فني هيچ فرقي با يكديگر ندارند به طوري كه هر دو خودرو 4 سيلندر داشته و با حجم موتور 1800 سيسي توليد ميشوند.مصرف سوخت هر دو خودرو در شهر 8/12 ليتر در صد كيلومتر و در جاده 8/6 ليتر ميباشد كه ميانگين آن 9 ليتر در صد كيلومتر محاسبه شده است. هر دو 8 سوپاپ دارند و حد آلايندگي آنها نيز استاندارد يورو 2 ميباشد. اما اين دو خودرو در شكل ظاهري تفاوتهايي دارند. ايرانخودرو در وصف تفاوتهاي ظاهري اين دو خودرو به اين موارد اشاره كرده است.
SLX 405 از ويژگيهايي همچون پخش صوت MP3 از راه دور، قالپاق با طرح جديد، تزئينات جديد بدنه، قفل جديد درب موتور، كنترلهاي جديد تهويه و كولر، سپرهاي همرنگ بدنه، آينههاي جانبي جديد، تودوزي و تزئينات داخلي همرنگ و بادشكن عقب با چراغ ترمز سوم، برخوردار ميباشد. |