English
فارسي
     



تولید موتورهای کم مصرف همکاری صنعت و دانشگاه را می طلبد
به گزارش خبر خودرو، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه صنعت خودروسازی در دنیا می بایست پاسخگوی نیاز تمامی متقاضیان با سلایق مختلف باشد، افزود: بسیاری از کشورهای دنیا به منظور افزایش استقبال از خودروهای کم مصرف قوانین و مقرراتی را وضع نموده اند.
امیرحسین شامخی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن تاکید بر این مطلب که حجم بالای موتورخودروهای امروزی لزوما نشان دهنده مصرف سوخت بالای این دسته از خودروها نمی باشد افزود: پارامترهای مختلفی از قبیل عمر موتور، تکنولوژی و همچنین نوع سوخت مورد استفاده در خودرو در میزان مصرف سوخت خودروها می تواند موثر باشد.
وی ابراز داشت: خودروهای تولیدی با تکنولوژی جدید توانسته اند شتاب و گشتاور و قدرت بالا را برای موتور خودرو حاصل نماید، ضمن آنکه این دسته از خودروها، در کنار مصرف پایین سوخت آلایندگی کمی را بر محیط زیست تحميل می¬کنند.
وی واقعی نمودن قیمت و ارتقای کیفی سوخت و همچنین اخذ مالیات ازخودروهای با حجم موتور بالا را از جمله عواملی دانست که می تواند در افزایش میزان استقبال مردم جهت استفاده از خودروهای کم مصرف با حجم موتور پایین موثر باشد.
وی در ادامه اذعان کرد: هم اکنون در اکثر کشورها، سیاست های تشویقی و تنبیهی جهت افزایش استفاده از خودروهای با حجم موتور پایین اعمال می شود، برای مثال؛ کشورهای اروپایی جهت تشویق شهروندان خود جهت استفاده از خودروهای برقی، محدودیت هایی را مانند محدودیت ورود به محدوده های طرح ترافیک را برای اين خودروها اعمال نمی کند.
این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه هم اکنون تنوع موتوری در کشور بسیار کمتر از تنوع خودرویی می باشد بیان داشت: ایجاد فضای رقابتی در صنعت خودروسازی کشور می تواند تاثیر بسزایی را در افزایش تنوع موتور و همچنین ارتقای کیفی آن ها داشته باشد.
دکتر شامخی با بیان اینکه قیمت خودرو در سایر کشورها بسیار کمتر از قیمت خودرو در ایران است، تفاوت های حاصله در نوع سوخت، موتور و قیمت خودروها را در متفاوت بودن زیرساخت های تکنولوژی و همچنین عدم وجود فضای رقابتی در صنعت خوردوسازی ایران دانست.
وی ايجاد فضای رقابتی در صنعت خودروسازی کشور را به عنوان محرک اصلی جهت افزایش تنوع و همچنین ارتقای کیفی خودروها در ایران دانست.
دکتر شامخی، سابقه صنعت خودروسازی در جهان را 130 سال اعلام کرد و گفت: کسب تجربیات صنعت خودروسازی کشورهای پیشرفته در این عرصه، همکاری شرکت های خودروساز و دانشگاه ها را می طلبد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت های خودروساز داخلی از جمله ایران خودرو در راستای تحقق امر مذکور اقداماتی را از جمله تولید موتور ملی با همکاری یک شرکت آلمانی در دستورکار خود قرار داده که هم اکنون در حال انجام است.
تاريخ درج : 2011-10-18
بازگشت


آخرين اخبار

آرشيو اخبار

2013-09
2013-07
2013-06
2013-04
2013-03
2013-01
2012-12
2012-11
2012-10
2012-09
2012-08
2012-07
2012-06
2012-05
2012-04
2012-02
2012-01
2011-12
2011-11
2011-10
2011-08
2011-06
2011-05
2011-04
2011-03
2011-02
2011-01
2010-12
2010-11
2010-10
2010-09
2010-08
2010-07
2010-06
2010-05
2010-04
2010-03
2010-02
2010-01
2009-12
2009-11
2009-10
2009-09
2009-08
2009-07
2009-06
2009-05
2009-04
2009-03
2009-02
2009-01
2008-12
2008-11
2008-10
2008-09
2008-08
2008-07

Copyright © ETTA Group Designed by Ideal group