English
فارسي
     



دستيابي به سند چشم انداز 1404 صنعت خودروسازي، نيازمند همکاري صنعت و دانشگاه است
به گزارش خبر خودرو، عضو هيئت علمي دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي ارائه مدل هاي جديد و به روزرساني محصولات توليد شده در صنعت خودروسازي در صحنه بين المللي را از عمده عوامل تلاش و اهتمام فعالان عرصه صنعت خودروسازي در جهان در راستاي حضور در بازار رقابت و نيز پاسخگويي بر نياز تمامي متقاضيان با سلايق مختلف دانست و گفت: با توجه به اينکه طراحي و ساخت مدل و پلتفرم هاي جديد موجبات افزايش هزينه هاي توليد مي شود، اما به منظور پاسخگويي به نياز تمامي متقاضيان تنوع گرا اجتناب ناپذير است.
دکتر اميرحسين شامخي در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودور ضمن بيان مطلب فوق افزود: از آنجايي که طراحي و ساخت مدل هاي جديد هزينه هايي را بر شرکت هاي خودروساز تحميل مي نمايد، بنابراين شرکت هاي خودروساز جهان به منظور صرف هزينه هاي کمتر و در عين حال پاسخگويي به نياز تمام متقاضيان خود، راهکاري را مبني بر استفاده از پلتفرم هاي يکسان در مدل هاي مختلف ،پيش روي خود قرار دادند.
وي با اعلام اينکه طراحي و ساخت پلتفرم، متفاوت از طراحي و ساخت مدل خودرو مي باشد، ابراز داشت: مدل خودرو، تغييرات ظاهري آن را در بر مي گيرد، در حالي که پلتفرم خودرو شامل سيستم هاي انتقال قدرت، سيستم تعليق، سيستم شاسي و ساير سيستم هايي که در خودرو قابل ديد نمي باشد را شامل مي شود.
به گفته وي، صنعت خودروسازي کشور ما علي رغم وجود تمامي زيرساخت هاي لازم و نيز وجود پتانسيل هاي فراوان در راستاي طراحي و ساختت پلتفرم هاي جديد، هنوز نتوانسته موفق به طراحي و ساخت يک پلتفرم کاملاً ايراني گردد.
اين کارشناس صنعت خودرو در ادامه ايجاد پلتفرم ملي را مستلزم سرمايه گذاري و نيز صبر مسئولين ذيربط دانست و اذعان کرد: لازم است که صنعت خودروسازي کشور ما به منظور تحقق اين مهم علاوه بر ارتقاي مستمر دانش فني، مبالغ قابل توجهي را در اين راستا، سرمايه گذاري نمايند.
وي مونتاژ نمودن خودروهاي توليد شده توسط ساير کشورها را از جمله راهکارهاي مناسب و البته ساده جهت عرضه خودرو با پلتفرم و مدل هاي مختلف در کشور عنوان کرد و گفت: لازمه پويا بودن صنعت خودروسازي کشور نيازمند کسب تکنولوژي و فن آوري هاي جديد در طراحي و ساخت پلتفرم هاي جديد مي باشد.
شامخي در ادامه دستيابي به هدف مذکور را مستلزم همکاري و تعامل صنعت و دانشگاه دانست و متذکر شد: صنعت خودروسازي کشور جهت دستيابي به اين مهم از پتانسيل هاي لازم برخوردار است و در اين راستا تنها لازم است که اين صنعت نسبت به نوآوري و بهبود در محصولات خود تمايل کافي و وافي را داشته باشد.
عضو هيئت علمي دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي متذکر شد: با توجه به اينکه صنعت خودروسازي ايران نسبت به ساير کشورهاي خاورميانه سابقه ي قابل توجهي دارد به طوريکه در بسياري از مواقع سابقه صنعت خودروسازي کشور ما را با سابقه صنعت خودروسازي کره جنوبي مقايسه ميکنند، اما متاسفانه به دليل عدم وجود نوآوري، صنعت خودروسازي کشور ما نتوانسته است همپاي صنعت خودروسازي کره جنوبي پله هاي ترقي را طي کند.
وي در پايان با اشاره به سند چشم انداز 1404 و دستيابي صنعت خودروسازي کشور به ميزان قابل توجهي از توليد، خاطرنشان کرد: لازم است که در افق 1404 علاوه بر افزايش کمي محصولات، به حضور در بازارهاي جهاني در کنار ساير خودروسازان توجه جدي شود.
تاريخ درج : 2011-12-17
بازگشت


آخرين اخبار

آرشيو اخبار

2013-09
2013-07
2013-06
2013-04
2013-03
2013-01
2012-12
2012-11
2012-10
2012-09
2012-08
2012-07
2012-06
2012-05
2012-04
2012-02
2012-01
2011-12
2011-11
2011-10
2011-08
2011-06
2011-05
2011-04
2011-03
2011-02
2011-01
2010-12
2010-11
2010-10
2010-09
2010-08
2010-07
2010-06
2010-05
2010-04
2010-03
2010-02
2010-01
2009-12
2009-11
2009-10
2009-09
2009-08
2009-07
2009-06
2009-05
2009-04
2009-03
2009-02
2009-01
2008-12
2008-11
2008-10
2008-09
2008-08
2008-07

Copyright © ETTA Group Designed by Ideal group