مير جواد سليماني افزود: توليد خودرو با موتورهاي کممصرف از سال گذشته با توجه به سياستهاي دولت در جهت بهينهسازي مصرف سوخت در دستور کار قرار گرفت. وي از افزايش تيراژ توليد موتور ملي در سال جاري خبرداد و اظهار كرد: با داخليسازي سيلندر و سر سيلندر موتور ملي، ايران خودرو توان توليد روزانه 700 دستگاه از اين نوع موتور را دارد.
قائم مقام مدير عامل ايران خودرو تصريح کرد: براساس برنامهريزي انجام شده قرار است در سال جاري 180 هزار دستگاه موتور ملي توليد شود که 70 درصد آن پايه گازسوز است که روي خودروهاي سمند، رانا و دنا نصب خواهد شد.
وي ياد آورشد: ايران خودرو درسال گذشته 70 هزار دستگاه موتور ملي توليد کرد که بيش از 80 درصد آن پايه گازسوز بود.
سليماني تصريح کرد: درحال حاضر در توليد خانواده موتور کم مصرف TU5 به 90 درصد خودکفايي رسيدهايم و تلاش براي خوکفايي 10 درصد باقي مانده نيز با همکاري ساپکو فعاليتهاي مطلوبي در حال انجام است. |