English
فارسي
     



نامه خودروسازان به سازمان حمایت
فارس- خودروسازان در نامه‌ای به رییس سازمان حمایت، اصلاح شیوه قیمت‌گذاری خودرو و اعمال این اصلاحات در دستورالعمل قیمت‌گذاری بر مبنای ارز مبادله‌ای را خواستار شدند.
در نامه خودروسازان به ريیس سازمان حمایت عنوان شده که قیمت مواد اولیه، قطعات CKD و دستمزد کارگران باید بر اساس قیمت‌های فعلی و روند آتی محاسبه شود.
همچنین در این نامه بر لزوم محاسبه قیمت قطعات داخلی خودرو بر اساس قیمت جدید قطعه‌سازان تاکید و عنوان شده که قیمت تمام شده واقعی ارز (با توجه به عدم تخصیص ارز مبادله‌ای) و هزینه‌های تسعیرنرخ ارز (تبدیل ارز به ریال) باید در قیمت‌گذاری جدید خودروها مد نظر قرار گیرد.
خودروسازان در این نامه بر لزوم لحاظ شدن هزینه یوزانس و نرخ ارز در سررسید (یک سال آینده) تاکید کرده و خواستار در نظر گرفتن هزینه‌های حواله کردن ارز و برخی هزینه‌های تحمیلی دور زدن تحریم‌ها در تعیین قیمت‌های جدید خودرو شده‌اند.
به گفته خودروسازان، با توجه به محدودیت‌های تحمیلی به تولیدکنندگان، هزینه سربار باید تقسیم بر تیراژ واقعی تولید شود، نه اینکه بر تعداد تولید اسمی براساس ارقام پروانه بهره‌برداری تقسیم شود؛ چرا که این ارقام صوری هستند.
محاسبه نرخ جدید خودروها با توجه به هزینه‌های بانکی و مالی بر اساس ارقام واقعی (طبق اسناد معتبر) از دیگر خواسته‌های خودروسازان از سازمان حمایت است.
خودروسازان در این نامه 12 بندی اعلام کرده‌اند که پاداش یا تخفیف‌های گمرکی به ازای صادرات یا جایزه صادراتی و همچنین تخفیف‌های گمرکی به ازای استفاده از موتورهای کم‌مصرف و مانند آن نباید از قیمت تمام شده تولید کسر شود.
تاريخ درج : 2013-01-26
بازگشت


آخرين اخبار

آرشيو اخبار

2013-09
2013-07
2013-06
2013-04
2013-03
2013-01
2012-12
2012-11
2012-10
2012-09
2012-08
2012-07
2012-06
2012-05
2012-04
2012-02
2012-01
2011-12
2011-11
2011-10
2011-08
2011-06
2011-05
2011-04
2011-03
2011-02
2011-01
2010-12
2010-11
2010-10
2010-09
2010-08
2010-07
2010-06
2010-05
2010-04
2010-03
2010-02
2010-01
2009-12
2009-11
2009-10
2009-09
2009-08
2009-07
2009-06
2009-05
2009-04
2009-03
2009-02
2009-01
2008-12
2008-11
2008-10
2008-09
2008-08
2008-07

Copyright © ETTA Group Designed by Ideal group