|
|
|
|
رد ادعاي خودروسازان مبني بر غيراستاندارد بودن بنزين |
|
|
|
ايسنا- تمام محمولههاي بنزين خروجي از پالايشگاههاي نفتي کشور داراي برگه کنترل کيفيت و شناسنامه کيفي هستند.
امينا... اسکندري، مدير پالايش شرکت ملي پالايش و پخش فرآوردههاي نفتي ايران، با بيان اين مطلب اظهار کرد: اين شناسنامه به صورت ماهانه به مديريت برنامهريزي تلفيقي شرکت ملي پالايش و پخش فرآوردههاي نفتي تحويل داده ميشود.
وي درباره اين که برخي خودروسازان ادعا ميکنند عرضه بنزين غيراستاندارد موجب پايين آمدن راندمان و کيفيت خودروهاي با تکنولوژي بالا و جديد شده است، افزود: به ازاي هر شناسنامه نمونه اصلي نيز در آزمايشگاه نگهداري ميشود.
به گفته او همه پالايشگاههاي کشور براساس استاندارد و مشخصههاي فني خاص، فرآورده توليد ميکنند و هيچ محمولهاي خارج از استاندارد از پالايشگاه خارج نميشود و تحت کنترل هستند.
رسيدن به استاندارد يورو5 تا سال 1391
مدير پالايش شرکت ملي پالايش و پخش فرآوردههاي نفتي ايران در پاسخ به اين که خودروسازان همچنان نسبت به عدد اکتان 87 بنزين تحويلي در مجاري عرضه ابراز نارضايتي ميکنند، توضيح داد: درحال حاضر بنزين توليدي در پالايشگاهها براساس استاندارد يورو2 است که براساس برنامه با اجراي طرح توسعه و بهينهسازي پالايشگاههاي نفتي، به استاندارد يورو5 افزايش پيدا ميکند.
وي درمورد اظهارنظر خودروسازان درباره عدد اکتان بنزين تصريح کرد: آنها نسبت به کيفيت و عدد اکتان خودروهاي جديد ادعا دارند که به همين دليل به تازگي بنزين سوپر به طور فراگير و کامل در کشور قابل عرضه و ارائه است.
اسکندري با تاکيد بر اينکه بيشتر خودروهاي فعال کنوني براساس استاندارد يورو2 کار ميکنند، خاطرنشان کرد: لازم است به طور موازي خودروسازان
و شرکت ملي پالايش و پخش فرآوردههاي نفتي ايران در جهت اصلاح، بهبود و ارتقاي موتور خودروها و فرآوردههاي نفتي فعاليت کنند.
|
تاريخ درج : 2008-07-20 |
بازگشت
|
|
|
|
|
|
|