|
|
|
|
|
شايد در ظاهر هيچ شباهتي ميان اين خودرو با هيونداي آوانته معمولي نباشد اما رنج قيمت يكسان و همچنين شباهت نسبي اين دو محصول در سطوح فني توجيه مناسب براي مقايسه فني آنها به حساب ميآيد. سرير كه يكي از مدلهاي سمند محسوب ميشود با حجم موتوري 1800سيسي 110 اسببخار قدرت توليد ميكند در حالي كه آوانته با موتور دو هزار سيسي توانايي توليد 140اسب بخار قدرت را دارد. با آوانته ميتوانيد در عرض 1/9ثانيه به شتاب 100كيلومتر برسيد اما سرير چهار ثانيه بيشتر وقت شما را براي رسيدن به اين شتاب ميگيرد. با سرير اين امكان كه تا 192 كيلومتر در ساعت نيز گاز بدهيد وجود دارد ولي حداكثر سرعت آوانته، آنطور كه در كاتالوگ آن آمده، 185 كيلومتر بر ساعت است. از جنبه مصرف سوخت، سرير در هر صد كيلومتر شهري، 5/11، در بزرگراه، 5/6 و در سيكل تركيبي 3/8 بنزين ميسوزاند و در حالي كه آوانته طي هر صد كيلومتر در سيكل تركيبي 7/10 ليتر بنزين را ميبلعد و در بزرگراه و شهر نيز مصرف سوختي به ترتيب 8/6 و 5/9 ليتر در صد كيلومتر دارد. اين در شرايطي است كه گنجايش باك سرير 15 ليتر بيشتر از آوانته است. سرير به لحاظ ظاهر كشيدهاش به سمند ليموزين شهرت داشته و با تيراژ نسبتا كم در ايرانخودرو به توليد ميرسد و بيشتر محصولي تشريفاتي به حساب ميآيد اما آوانته، تحت برند شركت هيونداي كره در شركت خودروساز خصوصي كرمان خودرو مونتاژ ميشود. اين محصول به دو آپشن ايمني يعني ترمز ضد قفل (ABS) و ايربگ (كيسه هوا) مجهز است اما سرير تنها از ABS بهره ميبرد. اين خودرو استاندارد آلايندگي يورو 3 را پاس ميكند ولي هيونداي آوانته داراي استاندارد يورو 2 است. به لحاظ آنكه عرضه سرير به بازار بسيار محدود بوده، چندان نميتوان با اطمينان در مورد قيمتش اظهارنظر كرد اما ايرانخودرو ليموزينش را با قيمت 24 ميليون تومان به نمايندگيها عرضه ميكند و اين در شرايطي است كه آوانته با همين قيمت در بازار به فروش ميرسد. |
تاريخ درج : 2008-10-28 |
بازگشت
|
|
|
|
|
|
|