علي ملك با بيان اين مطلب خاطرنشان كرد: توافقات اوليه براي ورود كشنده FH16 با قدرت كشندگي بيش از 200 تن و قدرت 660 اسب بخار انجام شده است. وي با اشاره به اين كه ولوو از اين محصول به تازگي رونمايي كرده است، افزود: در ابتدا بايد بازار را براي ورود آن ارزيابي كنيم و پس از آن قطعات آن را به صورت CKD وارد كنيم، ولي هنوز قيمت اين كاميون مشخص نشده است. او با اشاره به اين كه ورود كاميونهاي SL و SD را نيز در برنامه داريم، افزود: اين كاميونها به نوعي جايگزين رنو ميدلام خواهند شد. به دليل اين كه فرانسويها در تجارت چندان مطمئن نيستند، لذا قصد جايگزين كردن محصولات آنها را با محصولات ولوو داريم.
وي درباره اين كه آيا محصولات ولوو نيز از طرف كشور سوئد مشمول افزايش قيمت شدهاند، توضيح داد: در حال حاضر كرون سوئد نسبت به ريال تقويت شده است. البته قيمت محصولات آنها را ثابت نگه داشتهايم. ملك درباره اين كه آيا در ورود قطعات كاميوني مثل FH از سوئد مشكلي وجود دارد، گفت: براي اين كاميون مشكل قطعه نداريم و افزايش قيمتي نيز نداشتهايم. مديرعامل سايپا ديزل در ادامه به كم كردن خريدهاي اين شركت از چين اشاره كرد و گفت: به دليل افزايش قيمت قطعات ارسالي محصولات چيني ديگر خريد جديدي نداشتهايم و زير بار افزايش قيمت آنها نرفتهايم و با خريدهايي كه تاكنون داشتهايم، ميتوانيم تا پايان امسال توليد داشته باشيم.
|