|
|
|
|
|
هر چند خيليها معتقدند پرايد پرتيراژ سايپا سبب عدم استقبال زياد مشتريان ايراني از پژو روآ شده اما ايرانخودرو هم اكنون بايد با رقيب چيني و البته كم تيراژ ديگري نيز با نام MVM براي فروش روآ دست و پنجه نرم كند. ستون حق انتخاب امروز به مقايسه روآ و MVM اختصاص دارد و اينكه كداميك براي خريد مناسبتر است را به عهده اين خوانندگان ستون ميگذاريم.
روآ را برخي كارشناسان «پيكان با اتاق پژو» ميدانند ايرانخودرو پس از خروج پيكان از خط توليد، موتور اين محصول را بهينه كرده و با نصب اتاقك پژو405 روي آن، محصول جديديي را با نام RD و سپس روآ به توليد رساند. اين درحالي است كه MVM پس از توقف خط توليد ماتيز، پا به شركت خودروسازي خصوصي مديران خودرو گذاشت. روآ موتوري 1600 سيسي دارد كه به واسطه آن 82 اسب بخار قدرت توليد ميكند. اما MVM بواسطه حجم موتور 812 سيسي اش توانايي توليد تنها 53 اسب بخار قدرت را داراست. از MVM نبايد توقع سرعت بالايي را داشت اين در حالي است كه با روآ ميتوان تا 175 كيلومتر در ساعت گاز داد. اين دو خودرو اگر در مسيري مستقيم با يكديگر كورس بگذارند، روآ زودتر از رقيب چيني به شتاب صدكيلومتر ميرسد. اين محصول براي رسيدن به اين شتاب 14 ثانيه زمان ميخواهد اما MVM چند ثانيه بيشتر وقتتان را در اين زمينه هدر ميدهد. اين دو محصول از لحاظ امكانات ايمني و رفاهي تقريبا در يك سطح قرار داشته و در آنها خبري از ايربگ، ترمز ABS، سيستم تهويه هوا و مواردي از اين قبيل نيست. روآ در كل به لحاظ ظاهر و همچنين فضاي داخلياش خودرويي خانوادگي به حساب آمده و ايمنتر از MVM كوچك به نظر ميرسد. تا اينجا شايد محصول ايرانخودرو مناسبتر از نماينده چري باشد اما نقطه برتري MVM نسبت به روآ را بايد در مصرف سوخت كم آن جستوجو كرد. اين محصول اصلا به خاطر كممصرف بودنش است كه پس از سهميهبندي بنزين طي سال گذشته، بازارش رونق گرفت و مشتري پيدا كرد. MVM در هر صد كيلومتر سيكل برونشهري 3/5 ليتر بنزين ميسوزاند و در سيكل شهري نيز مصرف سوختي برابر با 5/5 ليتر دارد، اين در حالي است كه روآ در سيكل شهري 5/11 و در سيكل برونشهري نيز 7 ليتر بنزين ميبلعد. هماكنون اين محصول قيمتي برابر با 8ميليون و 350هزار تومان در مدل بنزيني دارد و MVM نيز با نرخ 8ميليون و 900هزار تومان در بازار به فروش ميرسد. |
تاريخ درج : 2008-12-24 |
بازگشت
|
|
|
|
|
|
|